۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80518279
T T
۰ نفر
دهه فجر پنج كتابخانه عمومي در استان تهران بهره برداري مي شود

تهران بزرگ-معاون اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران گفت: همزمان با دهه فجر پنج كتابخانه عمومي در شهرستان‌هاي استان تهران از جمله بومهن،ورامين، اسلامشهر، پاكدشت و شهريار افتتاح مي‌شود.

'علی نیكنام' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام برنامه‌های دهه فجر اداره كل كتابخانه‌‌های عمومی استان تهران اظهار كرد: برخی از پروژه‌های عمرانی ساخت كتابخانه عمومی نیمه‌كاره است كه امیدواریم با اختصاص اعتبار، این طرح ها نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نیكنام افزود: برای تحقق طرح مطالعه مفید كه از سوی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور ارایه شده با همكاری شركت راه آهن مكان‌هایی در ایستگاه‌های راه آهن برای جانمایی قفسه‌های كتاب تعیین شده و 15 عنوان كتاب با تیراژ هشت هزار و 500 نسخه در این قفسه‌ها قرار داده می‌شود.

وی زمان افتتاح این طرح را نیز دهه فجر امسال عنوان كرد.

وی اظهار امیدواری كرد كه این طرح در تمامی سازمان‌های پر رفت و آمد همچون هواپیمایی، مترو، مخابرات گسترش پیدا كند.

معاون اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: همزمان با دهه فجر علاوه بر آذین‌بندی كتابخانه‌ها،نمایشگاه كتاب با موضوع انقلاب اسلامی نیز در كتابخانه‌های عمومی استان تهران برپا می‌شود.

نیكنام با بیان طرح برگزاری 22 مسابقه توسط نهاد كتابخانه‌های عمومی افزود: این مسابقه در سطح ملی به صورت اینترنتی و مكتوب برگزار می‌شود كه اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز ماه بهمن امسال این مسابقه را در سطح استان برگزار می‌كند.

وی خاطر نشان كرد:در تمامی كانون‌های ادبی كتابخانه‌های عمومی استان تهران از جمله كتابخانه‌های حضرت فاطمه(س)، محقق، پارك شهر، ولی‌عصر(عج) و پیامبر(ص) نیز نشست‌های نقد كتاب و شعر خوانی برگزار می‌شود.

تهرام/7245/ 1823