وحدت ملی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از ویژگی‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی، وحدت و اتحاد ملی است که در کشورهای دیگر هم تاثیرگذار بوده است.

جواد قناعت روز سه‌شنبه در دیدار مسوولان ارشد استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور و آغاز دهه فجر انجام شد، افزود: ایران کشوری با قومیت و مذاهب مختلف است که به برکت انقلاب اسلامی و با محوریت اسلام ناب و در راس آن ولایت فقیه، وحدت خوب و مثال‌زدنی بین شیعه و سنی ایجاد شده است.

وی گفت: اتحاد بین شیعه و سنی در کشور ما به بیرون از مرزها هم کشیده شده و برخی کشورهای اسلامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که بدون اینکه لشکرکشی و حمله کنیم، شاهد صدور تفکر انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم و همه معادلات سیاسی منطقه با مدیریت انقلاب اسلامی و کشور ما شکل می‌گیرد.

وی افزود: پیام انقلاب به جهانیان صادر شده است به‌طوری که الان در حیات خلوت آمریکا در آمریکای لاتین حضور و نقش داریم.

قناعت گفت: انقلاب اسلامی را می‌توان به یک مثلث مهم و راهبردی ترسیم و تفسیر کرد؛ مثلثی که سه راس بسیار مهم، حیاتی و کلیدی دارد و یک راس آن عقلانیت دینی است یعنی علاوه بر اینکه دین دستورالعمل‌ها و باید و نبایدهایی برای زندگی فردی و شخصی دارد، ورود دین در مدیریت اجرایی کشور که از آن به عنوان عقلانیت دینی نام برده می‌شود.

وی بیان کرد: راس بعدی مثلث انقلاب کارآمدی اجتماعی است یعنی در اجتماع و کارکردهای اجتماعی ما ردپای یک مدیریت اجرایی دینی را داریم و اگر این دو راس نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند، در راس سوم مثلث، تمدن‌سازی اسلامی شکل پیدا می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس با این ضلع سوم یعنی تمدن‌سازی اسلامی خیلی مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خودمان را جشن می‌گیریم گفت: این انقلاب خاص، ویژه و منحصر به‌فرد توسط مردم ایران شکل گرفته و آمده که عقب‌ماندگی‌های رژیم پلید و منحوس پهلوی را جبران کند.

قناعت افزود: در آن دوران وضعیت زندگی مردم خیلی سخت بود، جمعیت کشور ما ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر بود و علیرغم فروش بالای ۶ میلیون بشکه نفت، اما فقر در جامعه بیداد می‌کرد.

وی اظهار داشت: اگر پیشرفتی هم در کشور داشتیم فقط در جاهای خاص متمرکز بود اما در دهه اخیر به دلیل تحریم‌ها زیر یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم لذا وضعیت این دوران و جمعیت کشور با زمان پهلوی قابل مقایسه نیست.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: با وجود همه سختی‌ها ایران اسلامی توانسته موفقیت‌های زیادی را در بخش‌های مختلف رقم بزند و بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را آزادی قلم و بیان عنوان کرد و گفت: وقتی شخص اول کشور و رهبر جامعه اسلامی سخنرانی می‌کند و جوانی در بین بیانات خود انتقاد می‌کند می‌داند که در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد، می‌داند مثل زمان رژیم پهلوی نیست که خفقان باشد و با وی برخورد شود.

قناعت عنوان کرد: امروز ما در کشور روزنامه‌هایی داریم که به صراحت درباره اولویت‌های اصلی نظام قلم می‌زنند که این یعنی آزادی بیان و قلم است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به‌فرد انقلاب اسلامی این است که گفتمان جدید و حکمرانی نو را ایجاد کرده است، یعنی فقط اکتفا به جمهوریت نکرده و لیبرال دمکراسی غرب اصالت را بر انسان و لذت گذاشته‌ اما جمهوری اسلامی دین را در کنار دنیا، علم را در کنار اخلاق، استقلال را در کنار آزادی و جمهوری را در کنار اسلامی قرار داده که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مردم‌سالاری  دینی نام برده‌اند و دمکراسی بی‌بدیل بشری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگرچه برخی از خواص غرب‌زده و استکبار جهانی با اینکه دین در مدیریت جامعه نقش داشته باشد، مشکل دارند و جنگ اصلی نظام سلطه با کشور ما همین است و برخی افراد روشنفکر مآب و خواص آلوده و استحاله شده هم همین مسیر را دنبال می‌کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی بدون اتکا به جهان غرب و شرق شکل گرفته و همان شعار زیربنایی «نه شرقی نه غربی؛ جمهوری اسلامی» است اگرچه امروز برخی رسانه‌ها روایات و تفاسیر غلطی را ارائه می‌دهند که مقام معظم رهبری هشدار دادند و تاکید بر جهاد تبیین دارند.

قناعت گفت: در حال حاضر در جنگ تفسیرها و روایت‌ها قرار داریم و هرکسی می‌خواهد رخدادی را به نفع خود و براساس دیدگاه خودش تفسیر کند در صورتی که آنچه حقیقت است باید توضیح داده و تفسیر شود.

وی گفت: برخی البته نه مردم، اذعان دارند مگر شما نمی‌گویید نه شرقی و نه غربی برای چه عضو شانگهای شدید یا با روسیه دوست و برادر می‌شوید، برخی خواص آلوده که از مدار انقلاب خارج شدند چند روز قبل گفتند که ایران مستعمره روسیه شده که این موضوع چه دانسته تا ندانسته، فکر آلوده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بلوک و ابرقدرت شرقی و اتحادی تحت عنوان جماهیر شوروی وجود ندارد همچنین نشانه‌هایی از هم پاشیدن آمریکا سرکرده بلوک غرب هم نمایان شده است و شاید بعدا آمریکایی هم وجود نداشته باشد، پس باید در جهاد تبیین دقت کنیم و وظیفه همه ما این است که در فضای غبارآلوده ذهن مردم را روشن کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بلوک شرقی وجود ندارد که ما مستعمره آن شویم؛ هر وقت هر چیزی که به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران باشد استکبار جهانی و منافقین و برخی خواص آلوده در داخل کشور دادشان در می‌آید و هر وقت که داد اینها درآمد بدانید که کار نظام و اولویت‌بندی آن کار درستی است.

قناعت با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی اتحاد دین و سیاست است اضافه کرد: احیای تفکر قرآنی در جامعه از دیگر ویژگی‌های انقلاب است که قرآن از مظلومیت خارج شده و دستورات قرآن را در مدیریت کشور به‌کار گرفته است.

وی رشد و بالندگی مردم ایران را از دیگر مشخصه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: الان مردم صاحبنظر، اهل تحلیل و تفسیر هستند، مردم می‌فهمند و با بصیرت هستند و همچنان با بصیرت خودشان با نظام، انقلاب و ولایت فقیه همراهی دارند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمریکا و دشمنان ما اقتصاد و معیشت مردم را گرو گرفته‌اند افزود: دشمنان با تحریم‌های مختلف به دنبال این هستند که با فشارهای زیاد مردم دست از پشتیبانی از انقلاب بردارند و جای حساسی را هم هدف گرفته‌اند.

وی گفت: وظیفه ما مسوولان در این زمینه بسیار سنگین و سخت است که باید اقتصاد و معیشت مردم را سامان دهیم تا این توطئه بزرگی که آمریکا و متحدانش برنامه‌ریزی کردند هم نقش بر آب شود و فرمایشات رهبری را اجرایی کنیم.

قناعت عنوان کرد: اگر جایی مشکل داریم ربطی به حاکمیت، رهبری و نظام ندارد و بی‌کفایتی یا کم‌توجهی مدیران است، دشمن هر جایی که ضعفی را در کشور ببیند به دنبال این است که به حاکمیت ربط دهد در حالی که این مشکلات ربطی به حاکمیت ندارد و مسوولان باید پاسخگو باشند که چرا اولویت‌های نظام را انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم و رییس جمهور برای تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه افزود: قطعا در آینده ما اثرات این تعاملات و حضور در معاهدات از جمله پیمان شانگهای را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: هنوز تیم مدیریتی ما یکدست نشده است و نیروهای انقلابی مستقر نشده‌اند با این حال در همین مدت ۲ ماه بیشترین سفرهای شهرستانی، بازدید از واحدهای تولیدی و مناطق مختلف به‌ویژه سفرها به تهران و دیدار با وزرا و مسوولان کشوری را انجام دادیم و به‌جد پیگیر طرح‌های مهم از جمله راه‌آهن، انتقال آب و مصوبات سفر رییس جمهور هستیم.

وی اضافه کرد: اینها بخشی از کارهاست و وظایف و تکالیف ما سنگین‌تر است که در دستور کار قرار دارد. 

دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با عنوان مراسم تجدید میثاق با ولایت به عنوان نخستین برنامه دهه فجر در استان صبح امروز با حضور استاندار، معاونین استانداری، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و نیز مسوولان کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha