۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84634671
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اومیکرون ۵۰ درصد از مدارس بردسکن را تعطیل کرد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
کد خبر: 84634671
اومیکرون ۵۰ درصد از مدارس بردسکن را تعطیل کرد

مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: ابتلای شماری از دانش‌آموزان و معلمان این شهر به ویروس اومیکرون، منجر به تعطیلی ۵۰ درصد از مدارس این شهر جنوبی خراسان رضوی شد.

علی اکبر چراغیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر در هر کلاس درس یک یا ۲ دانش آموز و یا در ۲ کلاس یک مدرسه چند دانش آموز و یا معلم مبتلا به ویروس اومیکرون وجود داشته باشند، آن مدرسه باید تعطیل شود که بر این اساس تاکنون ۵۰ درصد از مدارس بردسکن تعطیل شده اند.

وی افزود: با توجه به آغاز موج ششم و نارنجی شدن رنگ کرونایی شهرستان، ممکن است تعداد بیشتری از مدارس شهرستان در هفته آینده تعطیل شوند.

چراغیان گفت: در حوزه ستادی آموزش و پرورش نیز تعدادی از کارمندان مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از فرهنگیان و دانش آموزان خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: فرهنگیان و یا دانش آموزانی که از تزریق واکسن امتناع کنند، حق حضور در مدارس را ندارند و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

رییس مرکز بهداشت بردسکن نیز گفت: هنوز ۶ هزار نفر از جامعه هدف بالای ۱۲ سال در این شهرستان به هیچ عنوان واکسن تزریق نکرده اند که این برای شهرستان خطرناک است و با روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا و سویه اومیکرون آن و افزایش چهاربرابری تعداد مراجعه کنندگان، رنگ کرونایی شهرستان در آستانه نارنجی شدن است که احتمالا به زودی نیز به قرمز خواهد گرایید.

حسین امامیان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن، از کمرنگ شدن استفاده شهروندان از ماسک انتقاد کرد و خواستار تغییر رویه آنان و پرهیز از حضور در مکان های پرجمعیت شد.

شهرستان بردسکن دارای ۱۸۷ آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی است که بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha