۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84635036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابوظبی و آنکارا درباره همکاری های دفاعی و نظامی گفت و گو کردند

تهران - ایرنا - «محمد بن أحمد البواردی» وزیر دفاع امارات متحده عربی درباره توسعه همکاری های دفاعی و نظامی با «توگای تونشی» سفیر ترکیه در ابوظبی گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری امارات (وام) امروز (سه شنبه) نوشت: در این دیدار که دوشنبه شب در ساختمان وزارت دفاع امارات برگزار شد، «البواردی» بر روابط دوستانه عمیق بین امارات و ترکیه در همه زمینه‌ها به ویژه دفاعی و نظامی تاکید کرد و عمیق‌تر شدن این همکاری‌ها برای توسعه و پیشرفت دو کشور را با اهمیت دانست.  

به گزارش خبرگزاری امارات آن‌ها در این دیدار راه‌های توسعه روابط همکاری‌های دفاعی و نظامی برای تامین منافع مشترک دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

دو طرف همچنین درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند. 

وام اضافه کرد: سفیر ترکیه در ابوظبی نیز بر تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه با امارات و گشودن افق‌های جدید برای همکاری و کار مشترک تاکید کرد. 

پیشتر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی در نوامبر گذشته به ترکیه سفر کرد و از آن زمان صفحه اختلافات بین دو کشور بسته شد و تحولی ملموس در روابط دو کشور از جمله انعقاد تعدادی تفاهمنامه و یادداشت‌های تفاهم برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به وجود آمد. 

بر اساس گزارش رسانه‌های عربی پیش بینی می‌شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در اواسط فوریه به امارات سفر کند و انتظار می‌رود در این سفر توافق‌نامه‌هایی در زمینه اقتصادی و نظامی بین دو کشور منعقد شود. 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پی تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء و به دنبال حضور گسترده مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه واقع در شرق یمن طی دو هفته اخیر سه عملیات گسترده موسوم به «طوفان یمن» را در خاک امارات اجرا کرد و پایگاههای مهم و حیاتی را در عمق خاک این کشور هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha