ولیعهد ابوظبی چهارشنبه به ترکیه می‌رود

تهران - ایرنا - محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی فردا - چهارشنبه - به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به آنکارا می‌رود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، ولیعهد ابوظبی در این سفر با اردوغان راه‌های تقویت همکاری‌ها و اقدام‌های مشترک را بررسی خواهند کرد.

رئیس جمهوری ترکیه چندی پیش از ولیعهد ابوظبی برای سفر به این کشور دعوت رسمی به عمل آورده بود.

روابط اقتصادی دو کشور و سرمایه گذاری امارات در ترکیه از جمله محورهای سفر ولیعهد ابوظبی به ترکیه اعلام شده است.

در شرایط ویژه این روزهای اقتصادی ترکیه، آنکارا سعی کرده اختلاف های ۱۰ ساله خود با ابوظبی را حل کند، از این رو «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه پنجشنبه گذشته میزبان «سیف بن زاید آل نهیان» معاون نخست وزیر و وزیر کشور امارات در آنکارا بود، دیداری که در آن روابط دو جانبه و تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

ترکیه تلاش دارد تا روابط خود با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات را که بعد از تحولات «بیداری اسلامی» و نیز قتل «جمال خاشقجی» خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به تیرگی نهاده بود را ترمیم کند، هرچند تاکنون عربستان و مصر در عمل پاسخ مثبتی به این تحرکات نداده اند، ولی از قرار معلوم امارات به این ندای اردوغان پاسخ مثبت داده است.

اردوغان به غیر از نگاه به امارات و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، نگاهی نیز به تقویت رابطه با رژیم صهیونیستی دارد. رئیس جمهوری ترکیه و «اسحاق هرتسوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

خبرگزاری آناتولی در این باره نوشت که اردوغان و همتای اسرائیلی اش در این تماس در باره روابط و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند . بر اساس بیانیه ای که از سوی ریاست اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه صادر شده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اسحاق هرتسوگ، همتای اسرائیلی خود در زمینه روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که اردوغان در این تماس تلفنی بر اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت و ثبات در خاورمیانه و نیز لزوم برقراری فرهنگ صلح، مدارا و همزیستی در منطقه تاکید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha