۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبر: 84635042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیلات قضایی استان اردبیل به فناوری روز مجهز است

اردبیل_ایرنا_رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دنیای امروزی با شتاب به سمت سامانه‌های هوشمند و الکترونیک در حال حرکت است و تشکبلات قضایی این استان نیز هم پا با فناوری روز در حال خدمت به مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین کثیرلو سه‌شنبه در آئین  افتتاح دادگاه بخش شاهرود خلخال افزود: تحول قضایی و تعالی دو سیاست محوری در راستای اجرای سند تحول بنیادین قوه قضائیه کشور است و دستگاه قضایی استان در این راستا قدم بر می‌دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا پیشگیری از وقوع جرم به معنای واقعی کلمه و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در مناطق شهری و روستایی، احیا و ترویج فرهنگ ایجاد صلح ، استفاده از توان و ظرفیت هوشمندسازی جهت سهولت در کار قضا در جهت  پیشگیری از افزایش حضور و مراجعه مردم در دادگاه‌ها از جمله اهداف وبرنامه‌های در دست اجرای دستگاه قضایی استان  در مسیر اجرای سند تحول بنیادین است.

وی بر لزوم استفاده از فناوری نوین در ارایه خدمت بهینه به مردم تأکید نمود و گفت: یکی از نمودهای استفاده از ظرفیتهای فناوری نوین استفاده از دادرسی و  ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا) می باشدکه  استان اردبیل در این حوزه بسییار موفق عمل کرده است.

کثیرلو  با اشاره به وجود برخی نواقص در سامانه پیام الکترونیک دولت خواستار رفع نواقص این سامانه  در تشکیلات اداری استان اردبیل شد و افزود: استقلال قوا هرگز مانع از تعامل قوای سه گانه نبوده و دستگاه قضایی استان  با حفظ استقلال قضایی برای هرگونه همکاری با دستگاه‌های مجری جهت حل مشکلات مردم اعلام امادگی می‌کند.

وی با تقدیر از امامان جمعه شهرستان خلخال در همکاری برای راه‌اندازی دادگاه در مرکز بخش خورش رستم این شهرستان اظهار کرد: ائمه جمعه استان پدران معنوی و هدایت گران قضات بوده و استفاده از مشورت امامان جمعه  موجب خدمت بهتر و بیشتر به مردم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم بهزاد فرجام را به عنوان رییس دادگاه بخش شاهرود خلخال معرفی کرد و گفت: یک قاضی به همراه پنج کارمند تا زمان احداث ساختمان دادگاه بخش در ساختمانی که از سوی آموزش و پرورش منطقه در شهر کلور مرکز بخش در اختیار دادگستری قرار داده شده به پرونده‌های قضایی مردم  رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام کثیرلو با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰۷ شهید بخش شاهرود خلخال اظهار کرد: راه‌اندازی دادگاه‌های بخش در مناطق مختلف اسنان اردبیل از نعمات و برکات انقلاب اسلامی است  که امروز مردم بخش شاهرود ازاین نعمت بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha