۲ هزار شغل با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در کرمانشاه ایجاد می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی ۴۳۳ پروژه اقتصادی و عمرانی در استان با اعتبار ۱۱ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با افتتاح و کلنگ‌زنی از این تعداد پروژه برای ۲ هزار نفر در استان شغل ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» عصر سه‌شنبه در نشستی خبری به تشریح پروژه های قابل افتتاح استان در ایام الله دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: امید می رود با بهره برداری از این طرح ها شاهد رونق اقتصادی و تولیدی و همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

وی در خصوص پروژه های اقتصادی گفت: ایام الله دهه فجر ۶۲ پروژه در این حوزه به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی پنج پروژه نیز آغاز می شود که برای پروژه های افتتاحی یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و برای پروژه های در دست اجرا هم چهار هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

امیری مقدم میزان اشتغالزایی طرح های افتتاحی حوزه اقتصادی را ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۸۸۸ نفر در پروژه های افتتاحی و ۱۱۲ نفر هم در پروژه های کلنگ زنی شده مشغول به کار خواهند شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۶۶ پروژه در حوزه عمرانی

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای به پروژه های حوزه عمرانی هم داشت و با بیان اینکه ۳۴۹ طرح آماده افتتاح شده است، تعداد پروژه های کلنگ زنی را ۱۷ مورد عنوان کرد.

وی سرمایه گذاری صورت گرفته برای پروژه های افتتاحی را ۹۵۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای پروژه هایی نیز که عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود چهار هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

۲ هزار شغل با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در کرمانشاه ایجاد می‌شود

امیری مقدم همچنین تعداد پروژه های قابل افتتاح صنعت و معدن را چهار پروژه با اعتبار هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان و ۵۶۸ نفر اشتغالزایی، پروژه های جهاد کشاورزی را ۳۲ طرح با ۱۲۴ میلیارد تومان و ۲۴۹ نفر اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی نیز هشت پروژه قابل افتتاح با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و ۱۰۴ نفر اشتغالزایی و شهداری سه پروژه با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار و ۶۰ نفر اشتغالزایی دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه عمرانی روستاها به خوبی دیده شده اند به گونه ای که ۲۲۸ پروژه مربوط به توسعه، عمران و آبادانی آن هاست تا ان شالله شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

۱۵۵ روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند

وی ادامه داد: برخورداری ۱۵۵ روستا از نعمت گاز و متصل شدن ۹۲ واحد تولیدی به شبکه سراسری گاز در کنار اجرای ۱۳ پروژه تامین آب شرب عشایر از جمله پروژه های اثرگذار افتتاحی در این ایام خواهد بود.

امیری همچنین اجرای ۲۸ پروژه آبیاری تحت فشار در روستاها، توسعه کلینیک چشم پزشکی بیمارستان بیستون و افتتاح چندین پایگاه امداد و نجات جاده ای از دیگر پروژه های قابل اشاره است که شاهد افتتاح آن ها خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح دانشکده های هنر و معماری و شیمی در کرمانشاه، گازرسانی به شهر نودشه و افزایش ظرفیت پست برق سرپل ذهاب را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی در پایان با اشاره به شروع عملیات ساخت ۶ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مستضعفان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری عملیات احداث ۱۸ هزار واحد دیگر آغاز شود تا بتوانیم در اسرع وقت به تعهد خود مبنی بر ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی عمل کرده باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha