سه طرح میراث فرهنگیٰ خراسان شمالی به بهره برداری رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگیٰ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سه طرح فرهنگی و گردشگری در شهرستان های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان این استان به بهره برداری رسید.

علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از این طرح ها مرمت خانه مادر بزرگ در روستای رویین اسفراین است، گفت: این طرح با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال اجرا شده و اشتغالزایی آن نیز ۱۵ نفر است.

وی افزود: ۲ طرح دیگر این اداره کل شامل افتتاح موزه فرش شیروان با اعتبار سه میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر و افتتاح اقامتگاه گردشگری روستای زمان صوفی مانه سملقان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی سه نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند و همین امر گردشگری روستای را به عنوان یکی از مزیت های استان برجسته می کند.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha