۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84632758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوای قوشمه خراسان شمالی نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد

ایرنا- بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگیٰ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: نوای قوشمه استان نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد و بازدیدکنندگان از نوای موسیقی محلی این خطه استقبال پرشوری داشتند.

علی مستوفیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنایع دستی و اجرای موسیقی آیینی و فولکور خراسان شمالی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران دارای جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان بود.

وی با بیان این که فعالان مشاغل خانگی و صنایع دستی خراسان شمالی ۱۴ غرفه در این نمایشگاه در اختیار دارند افزود: در این نمایشگاه علاوه بر فروش تولیدات صنایع دستی بازار فعالان این مشاغل بازاریابی نیز دارند وسفارش های خوبی نیز گرفته اند.  

مدیرکل میراث فرهنگیٰ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: مساحت غرفه اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این نمایشگاه ۱۰۰ متر است.

وی حضور در این نمایشگاه را فرصت خوبی برای معرفی استان و تبلیغ و عرضه تولیدات خراسان شمالی بیان کرد و گفت: متاسفانه نهادهایی مانند شهرداری و اتاق بازرگانی با وجود جلساتی که برگزار شد در این نمایشگاه حضور ندارند در حالی که استان هایی مانند اصفهان از شهرداری و اتاق بازرگانی کمک های خوبی دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با تمامی دستگاه‌ها و نهادها در مورد اهمیت شرکت در این نمایشگاه مکاتبه و حتی جلسه داشتیم اما همکاری ها اندک بود.

مستوفیان افزود: مسوولان و هنرمندان زیادی از غرفه های خراسان شمالی بازدید داشتند و خراسان شمالی در این نمایشگاه خوش درخشید.

وی از برگزاری جلساتی با سرمایه گذاران حوزه گردشگری نیز خبر داد و افزود: مسوولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس نیز از این نمایشگاه بازدید داشتند.

خراسان شمالی دارای ۱۶ هزار نفر صنعتگر است که در حوزه های گوناگون صنایع دستی فعالیت دارند.

این استان در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

 طبیعتی بکر و دست نخورده این استان همیشه مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

۴۴درصد از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند و همین امر گردشگری روستایی را به عنوان یکی از مزیت های استان برجسته می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha