چهار واحد بوم‌گردی در آذربایجان غربی آماده بهره برداری شد

ارومیه-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: چهار واحد بوم‌گردی در سه شهرستان استان به مناسبت دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲ واحد در سردشت و یک واحد در هر یک از شهرستان‌های ارومیه و خوی افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: با افتتاح این واحدها در مجموع ۲۰ اتاق با ۴۵ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها ۲۳۷ میلیارد ریال بوده و با اجرای آنها برای ۲۴ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

جباری به پراکندگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹ پله در ارومیه و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

این استان دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت استان را روستانشینان تشکیل می‌دهند؛ اگر در سه هزار روستای استان اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد شود، برای ۶ هزار روستایی شغل فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha