سران طوایف دزفول جلوی تیراندازی در مراسم عروسی و عزا را بگیرند

دزفول - ایرنا - فرمانده انتظامی دزفول با انتقاد از رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در این شهرستان گفت: سران طوایف دزفول از قومیت‌های مختلف، جلوی تیراندازی در مراسم را بگیرند.

به گزارش ایرنا روح اله گراوندی روز چهارشنبه در همایش بزرگ سران طوایف، عشایر، متنفذین و معتمدین شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: رسم غلط تیراندازی متاسفانه کم کم به شهر هم‌ وارد شده است.

وی ادامه داد: برای متولی مراسمی که در آن تیراندازی شده تشکیل پرونده می‌شود ضمن اینکه اخیرا تعدادی از متولیان مراسم عروسی در دزفول بعد از مراسم زندانی شده‌اند.

فرمانده انتظامی دزفول بیان کرد: انتظار می‌رود بزرگان و سران طوایف جلوی تیراندازی در مراسم را بگیرند چراکه این رسم غلط بارها باعث زخمی و کشته شدن حاضران در مراسم شده است.

امام جمعه شهر امام دزفول نیز با تاکید بر اینکه سنت غلط تیراندازی نباید ادامه پیدا کند از شیخ و بزرگان خواست مقابل این سنت غلط بایستند.
حجت الاسلام احمد فیض الاسلام افزود: به جای هزینه خرید تیر و تیراندازی کتاب خریداری و اهدا شود.

شیخ علی زبید چهره ملی صلح و سازش با بیان اینکه تیراندازی نه رسم ونه سنت بلکه بدعت است، اظهارداشت: تلاش بر این است که از امروز تیراندازی در شهرستان دزفول نداشته باشیم.
سید کریم تفاخ از شیوخ عرب دزفول نیز در این همایش تیراندازی در مراسم عروسی و عزا را سنتی غلط و مصیبت وار دانست و گفت: تشویق و تنبیه درخصوص برداشتن رسم غلط تیراندازی باید مدنظر قرار گیرد.

انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت داد
فرمانده انتظامی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت داد به طوریکه کشورهای غربی هم این عزت و سربلندی را بارها اعتراف کرده‌اند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: رهبر معظم انقلاب که در طوفان حوادث کشور را مدیریت کرده‌اند، نوید رفع مشکلات اقتصادی را هم داده‌اند.

سرهنگ گراوندی با بیان اینکه دشمن به صورت شبانه روزی برای ایجاد تفرقه در بین اقوام ایران در فضای مجازی تلاش می‌کند، ادامه داد: بسیاری از مطالب فضای مجازی دروغ محض است که از مردم انتظار می‌رود هر چیزی را باور نکنند.
وی با تاکید بر لزوم اتحاد طوایف و اقوام برای شادی دل رهبر معظم انقلاب گفت: لر، بختیاری، کرد، دزفولی و عرب همه با هم برابر هستند و هرکسی بین آنها فرق بگذارد پیرو امام علی(ع) نیست‌.

امام جمعه شهر امام نیز گفت: شیوخ و بزرگان برای خدمات رسانی بهتر به جامعه به مسوولان و بخشداران که رویش‌های انقلاب هستند، کمک کنند.
حجت الاسلام فیض الاسلام افزود: افرادی که بخواهند بین امت تفرقه بیندازند از اشرار هستند و پیامبر در روز قیامت از آنها نخواهد گذشت.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شبیه ترین معجزه به معجزات انبیاء الهی است، ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی دگرگونی درونی در بین ملت ایجاد شد.

امام جمعه شهر امام با ابراز تاسف از اظهارات برخی افراد که انقلاب را در گرانی خلاصه می‌کنند، گفت: وضعیت اقتصادی به مراتب از دوران قبل از انقلاب بهتر شده ولی برخی افراد با مقایسه نادرست اقدام به سیاه نمایی می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمان رژیم پهلوی ایرانیان را وحشی می‌دانستند و از ما حق توحش می‌گرفتند.

سران طوایف دزفول جلوی تیراندازی در مراسم عروسی و عزا را بگیرند

همه اقوام تا آخر پای انقلاب ایستاده‌اند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز با بیان اینکه عشق اقوام به ولایت بی‌نهایت است، گفت: به کوری چشم دشمن هرچه تهدید و شیطنت استکبار بیشتر شود استقامت ما بیشتر می‌شود.
عبدالعلی ابراهیم وند برابری همه اقوام با یکدیگر را یادآور شد و افزود: اگر دشمن فضای مجازی را دارد ما پشتوانه خون پاک شهدا را داریم و تا انتها پای انقلاب ایستاده‌ایم‌.

چهره ملی صلح و سازش نیز گفت: امروز در دهه فجر اعلام می‌کنیم گوش به فرمان ولایتیم و در مسیر بالندگی و سازندگی ایران اسلامی گام برمیداریم.
وی با بیان اینکه صلح و سازش عنایت الهی است، افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر، شهرستان دزفول را به عنوان پایتخت صلح ایران معرفی خواهیم کرد.

اجرای گروه سرود ایستاده تا ظهور و پخش کلیپی از فعالیت‌های فرمانداری ویژه دزفول از دیگر بخش‌های این همایش بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha