۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85180581
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شیوخ شهر شاوور کرخه تیراندازی در عزا و عروسی را ممنوع کردند

دزفول - ایرنا- پس از شهر حر شوش، شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر شاوور شهرستان کرخه نیز با امضای تعهدنامه اخلاقی اجتماعی هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های جشن و عزاداری در این شهر را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان کرخه روز سه شنبه در همایش " نه به تیراندازی در مراسم عزا و عروسی" در مسجدحضرت ابوالفضل(ع) شهر شاوور گفت: اصلاح و مقابله با رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی نیاز به کار فرهنگی و مشارکت شیوخ و بزرگان دارد.

محسن ستاری‌فر با تاکید بر لزوم برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در شهرستان کرخه افزود: تیراندازی در مراسم عزا و جشن موجب ایجاد ناامنی و بروز حوادث تلخ فراوان شده است که سران عشایر و اقوام نباید اجازه دهند افرادی با انجام چنین اعمال نابخردانه، آرامش مردم را برهم زنند.

وی ادامه داد: عشایر در شهرستان کرخه سنت‌های بسیار پسندیده و ستودنی دارند که مورد تائید شرع و قانون است اما وجود رسم خطرناک و ناپسند تیراندازی در کنار سنت‌های تاریخی و نیکو در میان اقوم مختلف استان، مشکلاتی به همراه داشته است.

فرماندار شهرستان کرخه با اشاره به لزوم کاهش هزینههای مراسم فاتحه خوانی در این شهرستان تاکید کرد: معتمدان، بزرگان و شیوخ طوایف باید با مشورت و همفکری راه حل مناسبی برای کم کردن هزینه‌ مراسم فاتحه خوانی پیدا و عملی کنند.

وی با بیان اینکه طوایف و مردم شهرستان کرخه ولایتمداری خود را در همه صحنه‌ها ثابت کرده‌اند، افزود: شیوخ، بزرگان و ریش سفیدان طوایف شهرستان کرخه باید با عزم جدی و برچیدن رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و جشن و کاهش هزینه مراسم فتانحه خوانی برگ زرین دیگری در تاریخ مردم این سرزمین ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، در این همایش که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کرخه و جمعی ازمسئولان، سران عشایر، معتمدین و سایر اقشار مردم برگزار شد شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر شاوور شهرستان کرخه با امضای تعهدنامه اخلاقی اجتماعی هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های جشن و عزاداری در این شهر را ممنوع اعلام کردند.

سران عشایر شهر شاوور کرخه تعهد دادند که برخلاف رسم و سنت محلی، از انجام تیراندازی که موجب رعب و وحشت و گرفتن آرامش مردم می‌شود، پرهیز و تلاش کنند تا این معضل اجتماعی در این شهر ریشه کن شود.

تیراندازی در مجالس شادی و عزا در استان خوزستان همواره طی سال‌های گذشته ضمن ایجاد ناامنی موجب کشته شدن افراد مختلف در مراسم عزاداری و عروسی شده است.

کشته شدن عروس در یکی از جشن‌های عروسی از جمله تلخ‌ترین نمونه‌های استفاده از سلاح بوده که متاسفانه این حادثه در یکی از شهرهای خوزستان ثبت شده است.

شهرستان کرخه به مرکزیت شهر الوان دارای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان، ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۰۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha