برخی آیین‌نامه‌ها به جای مانع زدایی در تولید، مانع ایجاد می‌کند

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: متاسفانه برخی تصمیم‌گیری‌ها و آیین‌ نامه‌هایی که ابلاغ می‌شود به جای مانع زدایی، خود مانع ایجاد میکند که لزوم هماهنگی و تصمیم‌گیری در این موضوعات را نشان می‌دهد.

افشار فتح الهی روز چهارشنبه در پایان نشست با فعالان اقتصادی قشم در جمع خبرنگاران افزود: حوزه صنعت و تولید را نباید دستخوش دستورالعمل‌ها و تصمیمات آنی کنیم، بلکه بایستی با مراقبت و با ثبات قوانین اجازه داد فعالان اقتصادی در این حوزه فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی مشکلات به دلیل مانع‌های قانونی، دستورالعمل‌ها و ضوابطی است که توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی ابلاغ می‌شود و مشکلاتی را در منطقه آزاد ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اینکه هر روز یک تصمیم جدیدی بگیریم باعث می‌شود فعالان صنعتی و زنجیره تولید با قوانین جدید درگیر شوند.

وی افزود: امید است در دولت جدید که همت خود را بر رفع موانع تولید و حمایت از ان گذاشته بتوانیم کمتر شاهد مشکلات جاری باشیم.

فتح الهی ادامه داد: زیرساخت و امکاناتی که باید در شهرک‌های صنعتی وجود داشته باشد نیز از دیگر مشکلات صنعت‌گران است.

وی اظهار کرد: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری پشتیبانی از تولید و مانع زدایی نام گرفته است، باید به سمت این برویم که مانع‌های موجود را برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه با حضور در شهرک صنعتی تولا قشم از چهار کارخانه بازدید و در نشستی با فعالان اقتصادی جزیره از نزدیک با آنان دیدار و گفت وگو کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha