۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84637249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی:

برف و باران کردستان را فرا می‌گیرد

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبر: 84637249
برف و باران کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از صبح روز جمعه استان کردستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که بارش‌های آن به شکل برف و باران است.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه هفته آینده است و بیشتر مناطق غربی استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه بیشتر به شکل برف و برخی از نقاط به صورت باران است، افزود: انتظار داریم میزان بارش‌ها در برخی از شهرهای نیمه غربی استان از جمله مریوان، سروآباد، بانه، سقز و بخش غربی شهرهای کامیاران، سنندج و دیواندره قابل توجه‌تر بوده و به صورت میانگین به ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: به دنبال این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، مه گرفتگی و کاهش محسوس دید افقی، وزش باد گاهی اوقات شدید و خطر ریزش بهمن وجود دارد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در شهرستان قروه با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و روستای حاجی ممدان در شهرستان سقز نیز با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داد.

پناهی یادآور شد: دمای شهر سنندج مرکز استان کردستان، شبانه روز گذشته در سردترین حالت منفی ۶ درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعت هشت درجه سانتی گراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha