۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84639199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مریوان بارانی‌ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر مریوان با ۲۸ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته بود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سایر شهرهای استان شامل سرواّباد ۲۵ میلی‌متر، بانه ۱۹، سقز ۱۰، سنندج هفت، بیجار و زرینه پنج، دیواندره و کامیاران چهار و قروه سه میلی‌متر بارش داشتند.

وی افزود: ارتفاع برف تازه نیز در شبانه روز گذشته در شهرهای بانه و هزارکانیان ۱۰ سانتی‌متر، زرینه هفت، یاسوکند چهار، مریوان سه، بیجار ۲ و سقز و کامیاران یک سانتی متر بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: سامانه بارشی که از روز گذشته در استان فعال شده است تا فردا یکشنبه به صورت متناوب و پراکنده همچنان در نوار غربی استان مشاهده می شود اما در سایر نواحی فعالیتی نخواهد داشت.

وی به کاهش محسوس دمای هوای استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه هوای استان پایدار است اما از روز سه شنبه دوباره یک سامانه بارشی ضعیف استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر سنندج با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی گراد گرمترین و روستای بهارستان دیواندره با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha