محورهای کوهستانی مازندران برفی و لغزنده است

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی، از بارش برف در محورهای کوهستانی این استان خبر داد گفت که با توجه به بارش باران و برف در تمام مناطق، سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه ناپایدار جوی که از جمعه شب وارد استان شده و تا فردا نیز فعال خواهد بود علاوه بر بارش برف و باران با کاهش محسوس دما نیز همراه است، اظهار داشت: هم اکنون در محورهای سیاه بیشه و ولی‌آباد چالوس، امامزاده هاشم و گردنه گدوگ و جاده کیاسر برف در حال باریدن است و با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت فاصله طولی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشند و با توجه به ریزش سنگ و احتمال سقوط بهمن، از توقف کوتاه مدت در حاشیه جاده و گردنه ها خودداری کنند را نداشته باشند. 

سرهنگ جهان تاب وضعیت تردد خودرویی در تمامی محورهای مواصلاتی و کوهستانی مازندران ازجمله کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر را در زمان حاضر عادی و روان توصیف کرد و با اشاره به شرایط ناپایدار جوی، از شهروندان خواست از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت لزوم، علاوه بر سوختگیری کامل، از سالم بودن وسایل نقلیه خود نیز اطمینان داشته باشند.
رییس پلیس راه مازندران همچنین با اشاره به تداوم بارش باران و برف طی امروز و فردا در محورهای ارتباطی بویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات، از آمادگی کامل نیروهای پلیس و راهداری برای تداوم خدمت رسانی به مردم خبر داد و گفت: در صورتی که بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی تردد خودرویی را با مشکل مواجه کند، برای حفظ سلامت سرنشینان خودروی، برخی محدودیت‌های  تردد اعمال خواهد شد.

سرهنگ جهان‌تاب با اشاره به تداوم شرایط ناپایدار جوی طی امروز و فردا، بروز کولاک برف و پدیده مه گرفتگی در محورهای کوهستانی مازندران را در طی این مدت دور از انتظار ندانست و از رانندگان وسایل نقلیه خواست با احتیاط رانندگی کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگر مردم رقم بزنند.

 هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با ورود سامانه سرد بارشی جدید، دمای هوا طی امروز فردا در مناطق مختلف این استان ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

طبق این پیش بینی ، مازندرانی ها طی این مدت علاوه بر کاهش محسوس دما، شاهد بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس ، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha