۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84640669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبات معلمان نباید منجر به تعطیلی آموزش شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: مطالبات معلمان نباید فضایی را ایجاد کند که منجر به تعطیلی کلاس‌های درس شده و به آموزش دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز لطمه وارد کند.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز یکشنبه در نشست با مدیران مدارس استان که در بستر شبکه شاد و بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به مسائل جاری و حاشیه ای که در طول یک ماه گذشته به خاطر موضوع مطالبات معلمان و اجرای رتبه بندی ایجاد و موجب عدم حضور تعدادی از معلمان در کلاس های درس شد؛ اظهار داشت: مطالبات معلمان عزیز نباید منجر به تعطیلی کلاس های درس شود چرا که  این قشر سرمایه عظیم اجتماعی ما هستند و همین مسائل باعث می شود که این سرمایه دچار لطمه شود.

وی با بیان اینکه معلمان بعد از نهاد خانواده، بیشترین عنصر مورد اعتماد جامعه هستند؛ گفت: مدیران مدارس باید به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند که اعتبار و پایگاه اجتماعی معلمان آسیب نبیند و در جلسات شورای معلمان این موضوع تبیین و تشریح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یاداور شد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی به جد در تلاش هستند که موضوع رتبه بندی معلمان را به انجام برسانند و حتما این کار اجرایی خواهد شد.

وی  اضافه کرد: شرایط کرونایی، بارش برف و برودت هوا و همچنین مطالبات معلمان موجب تعطیلی تعداد محدودی از کلاس‌های درس شده است لذا باید کم آموزی‌ها از طریق برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و استفاده از ظرفیت کلاس‌ در روزهای پنجشنبه جبران شود.

قربانی حضور متوازن دانش آموزان در مدارسی که به شکل گروه بندی فعالیت آموزشی را ادامه می دهند بسیار مهم اعلام کرد و افزود: تحت هیچ شرایطی از هیچ کس پذیرفته نیست که دانش آموز ۲ بار در کلاس ها حضور پیدا کند، باید براساس برنامه مشخص مدرسه، دانش آموزان در گروه بندی انجام شده به صورت مساوی در کلاس های درس حاضر شوند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس های درس دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری و کلاس های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک  هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سلامت دانش آموز یکی از مسائل اولویت دار آموزش و پرورش استان چه قبل از کرونا و چه در دوران کرونا است، گفت: مدارس باید از لحاظ فیزیکی، دیوار های پرخطر و غیره در ایمنی کامل باشد.

وی از مدیران مدارس خواست، رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و زمانی که آموزش مدارس به صورت غیرحضوری انجام می شود، معلمان مثل همیشه و با جدیت بیشتر موضوع آموزش دانش آموزان را پیگیری کنند.

مسوولان نظام عزم جدی برای اجرای رتبه بندی معلمان دارند

رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی موضوع بسیار مهمی است، گفت: آموزش و پرورش پرچم‌دار توسعه است و هزینه کردن در این نهاد تربیتی یک سرمایه‌گذاری بزرگ است.

حامد قادرزاده با بیان اینکه مسوولان نظام عزم جدی برای اجرای رتبه بندی معلمان دارند، گفت: جایگاه معلمان بسیار والاتر از مادیات است و معلم ما نباید نیازمند باشد.

وی با بیان اینکه میزان باور ما نسبت به بازدهی تربیت نیروی انسانی در بلند مدت نباید نادیده گرفته شود، اظهار داشت: توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش امکان پذیر است و همه ما در مقابل آموزش دانش آموزان مسوول هستیم.

استان کردستان در مجموع ۳۰۹  هزار دانش‌ آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی با ۱۲ هزار و ۶۶۶ کلاس درس تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha