۱۲ بدهکار مالیاتی میلیاردی در خراسان رضوی شناسایی شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۱۲ بدهکار مالیاتی میلیاردی در خراسان رضوی شناسایی و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری شد.

احمدرضا مدبرنیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا اداره‌ای در حوزه فرار مالیاتی در خراسان رضوی تشکیل شده است که فعالیتهای خوبی انجام داده و با شناسایی این افراد اقدامات لازم در مورد وصولی بدهی آنان صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سال جاری و میزان موفقیت در اخذ مالیات از شرکتهای بزرگی که مالیات خود را به خارج از استان پرداخت کرده‌اند اظهار کرد:  سال گذشته ۴۳ پرونده در این خصوص وجود داشت که هم اکنون در حال وصول مالیات از ۲۵ پرونده هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:هفت پرونده نیز مربوط به مودیان بزرگی است که مبلغ وصولی سهم استان از مالیات این شرکتها هر ماه در خزانه استان قرار می گیرد و البته لازم به ذکر است پرونده مالیاتی هیچ شرکتی که در خراسان رضوی فعال باشد از استان خارج نشده است.

مدبرنیا از مردم و فعالان اقتصادی تقاضا کرد در صورت اطلاع از فعالیتهای دلالی و فرارهای مالیاتی، مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ اطلاع دهند تا با افرادی که فرار مالیاتی دارند به شدت برخورد شود.

وی ادامه داد:افزایش درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور قرار است از افزایش کوشش مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید که در بخش خاکستری اقتصاد فعالیت می کنند تامین شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: همچنین این افزایش درآمدها قرار است با واحدیابی‌های سیستماتیک، میدانی و نیز با اجرای برخی پایه‌های مالیاتی جدید بدون فشار بر مودیان رسمی و تولید کنندگان واقعی تامین شود.

مدبرنیا افزود: سهمیه بودجه خراسان رضوی تعیین‌ شده است و هیچ ارتباطی به بازگشت پرونده مالیاتی شرکت‌ها به داخل استان ندارد و در واقع ما اکنون بیش از درآمدی که ایجاد می‌کنیم از بودجه سهم می‌بریم و ارتباطی بین میزان مالیات پرداخت‌شده و میزان سهم بری استان‌ها از بودجه دولت وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha