اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی موجب عدالت مالیاتی می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان موجب هوشمندسازی نظام مالیاتی و نیز عدالت مالیاتی می‌شود.

احمد رضا مدبرنیا روز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مکلف هستند نسبت به نصب پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان اقدام و طبق اعلام فراخوان سازمان مالیاتی فعالسازی در این رابطه را آغاز کنند.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح مزبور در شفافیت مالیاتی بیان کرد: کنسول گردش کار  از توزیع تا مصرف، تحقق عدالت مالیاتی به دلیل شفافیت در درآمدها، شناسایی مودیان جدید مالیاتی و بهبود شرایط اقتصادی از جمله مزایای نصب پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی درآمد مالیاتی در استان طی سه ماهه نخست امسال را دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۵۵ درصدی داشته است.

مدبرنیا بیان کرد: میزان عوارض پرداختی از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده نیز طی سه ماه اول امسال ۶۳۸ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به آمار خانه‌های خالی در خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۶ هزار و  ۴۶۶ خانه خالی در استان شناسایی شده است که برای این شمار ۵ هزار و ۸۰۹ مودی مالیاتی در استان داریم.

در حال حاضر در قالب ۴۷۶ هزار و ۶۴۷ پرونده به همین تعداد مودی مالیاتی حقیقی و حقوقی در خراسان رضوی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha