۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84642231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تعداد بیماران کرونایی بستری در خراسان شمالی به مرز ۲۰۰ نفر رسید

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در ادامه روند روبه گسترش شیوع ویروس کرونا و با بستری ۵۵ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۹۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکترسیدجواد پورنقی روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی ۲ بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه درصد زیادی از افراد مبتلا به کرونا با علائم شبه سرماخوردگی به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند، گفت: درصد بسیار زیادی از مبتلایان به کرونا با علائم خفیف و علائمی شبیه به سرماخوردگی هستند که نیاز به اقدامات اختصاصی ندارند و با درمان های عمومی بهبود پیدا می‌کنند.

پورنقی ادامه داد: اما به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای این بیماری، به سرعت افراد خانواده و جامعه را درگیر می‌کند و به طور حتم با افزایش مبتلایان، شاهد افزایش موارد بستری نیز خواهیم بود.

وی یادآورشد: احساس تنگی نفس، تب بالا، کاهش سطح هوشیاری و کاهش درصد اشباع اکسیژن خون ازجمله علائم خطری هستند که فرد باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

 تاکنون حدود یک میلیون و  ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول واکسیناسیون، ۸۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۴۱ درصد نیز دُز سوم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.
براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha