بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر مریوان با حضور استاندار کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- همزمان با هفتیمن روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان مریوان امروز دوشنبه با حضور «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دبستان ۹ کلاسه بنیاد برکت نخستین پروژه ای بود که امروز دوشنبه با حضور «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان، «شیوا قاسمی پور» نماینده مردم شهرستان های مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مردم و مسئولان شهرستان مریوان به بهره برداری رسید.

این دبستان ۹ کلاسه به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای ۵۸۴ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۷۷ میلیارد ریال ساخته شده است.

اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی و با مشارکت بنیاد برکت تامین شده است.

استاندار کردستان در آیین افتتاح این مدرسه گفت: خوشحالم که امروز در شهر مردم غیور و غیرتمند مریوان حضور دارم.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه بنیاد برکت یکی از برکات جمهوری اسلامی و یادگار امام خمینی(ره) است اظهار داشت: امیدوارم دانش آموزان این مدرسه مانند بسیاری از فارغ التحصیلان مریوانی مایه افتخار باشند و آینده خوبی برای مریوان و کشور رقم بزنند.

نماینده مریوان و سروآباد هم در این آیین گفت: از سال گذشته تا کنون ۳۵ پروژه آموزشی در شهرستان مریوان فعال شده است که جای امیدواری است.

«شیوا قاسمی پور» با بیان اینکه «کمبود فضای آموزشی» یکی از اولویت های استان و همچنین مریوان است افزود: شهر مریوان چون مهاجرپذیر است جمعیت بالایی دارد و به این دلیل جمعیت دانش آموزی هم بالا است.

وی اضافه کرد: مریوان تنها شهرستان استان است که برخی مدارس خاص آن هم دو شیفته برگزار می‌شود.

بهره برداری از کلینیک فرهنگیان مریوان

کلینیک فرهنگیان مریوان نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز دوشنبه با حضور استاندار و برخی دیگر از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

برای بازسازی و تعمیر این کلینیک اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سیلوی ۱۰ هزار تنی مریوان افتتاح شد

سیلوی ۱۰ هزار تنی مریوان یکی دیگر از طرح‌هایی است که امروز با حضور استاندار کردستان و برخی از مسوولان افتتاح شد. 
این سیلو ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد، پنج هزار و ۸۳۸ متر مربع زیربنای آن است و برای ساخت آن۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت بانک کشاورزی سرمایه گذاری شده است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha