شاخصه‌های فرهنگی و هنری در گناباد بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است

گناباد-ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: توسعه کمی و کیفی شاخصه های فرهنگی و هنری در این شهرستان بعد از پیروزی انقلاب رشد چشمگیری داشته است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

جواد عبداللهی روز سه شنبه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در نشستی خبری به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر گناباد پرداخت و افزود: در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کانونهای فرهنگی و هنری و کتابخانه در مساجد مناطق شهری و روستایی گناباد وجود نداشت به برکت پیروزی انقلاب هم اکنون ۱۳۷ باب کتابخانه و کانون مسجد در شهرستان فعال است که ۱۳۰ هزار و ۱۲۷ جلد کتاب در اختیار متقاضیان به کتاب و کتابخوانی قرار می دهند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با اشاره به فعالیت چهار مجتمع فرهنگی و هنری با مجموع زیربنای ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع  در این شهرستان گفت: این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی این شهرستان از وجود این مجتمع ها بی بهره بود.

عبداللهی توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی را از دیگر دستاوردهای مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در گناباد دانست و افزود: تعداد کتابخانه های عمومی این شهرستان از یک کتابخانه قبل از انقلاب هم اکنون به ۱۴ باب کتابخانه افزایش یافته است که ۶ باب کتابخانه در مالکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه در اختیار نهاد کتابخانه های شهرستان است.

وی ادامه داد:در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجمن فرهنگی و هنری در گناباد وجود نداشت هم اکنون هشت انجمن و ۶ مرکز مهارت آموزی و هشت آموزشگاه فرهنگی و هنری در این بخش فعالیت و به واجدان شرایط بعد از گذراندن دوره های لازم دیپلم و گواهی پایان دوره اعطا می کنند و  این مساله در اشتغال و کارآفرینی فعالان این بخش تاثیر زیادی دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: تعداد کتب منتشر شده توسط مولفان گنابادی در بخشهای مختلف از ۱۱ کتاب قبل از پیروزی انقلاب هم اکنون به ۱۵۲ عنوان کتاب افزایش یافته است و در ۴۳ سال بعد انقلاب ۱۶۰ نمایشگاه فرهنگی و هنری در این شهرستان برگزار شده است در حالی که قبل از پیروزی انقلاب هیچ نمایشگاه و فعالیتی در این بخش برگزار نشده بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد رشد کمی و کیفی در زمینه حوزه رسانه را از دیگر دستاوردها و برکات انقلاب در حوزه فرهنگ این شهرستان برشمرد و گفت: به برکت انقلاب هم اکنون ۲۲ رسانه مکتوب و مجازی به صورت رسمی در گناباد فعالیت دارند در حالی که قبل انقلاب تنها یک نمایندگی رسانه مکتوب در شهرستان فعالیت داشت ولی با توجه به نقش مهم اطلاع رسانی این مهم از نظر کمی و کیفی تقویت شد.

عبداللهی افزود: با وجود توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری کمبود منابع اعتباری از مشکلات مهم این بخش به شمار می رود و در سال جاری تنها ۱۳۶ میلیون ریال اعتبار فرهنگی و هنری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد اختصاص یافته است که برای برگزاری یک برنامه هم جوابگو نیست و توجه بیشتر مسوولان ذیربط و دولت سیزدهم به افزایش منابع اعتباری این بخش ضروری است.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha