۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84645468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح ورزشی و گردشگری در قروه به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۲ طرح ورزشی و گردشگری در قروه با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار کردستان روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از استخر سرپوشیده چمران قروه ضمن تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی برای تکمیل این طرح ورزشی، اظهار داشت: تلاش ما این است هرآنچه که ظرفیت استان و شهرستان قروه است به شکوفایی برسانیم.

اسماعیل زارعی کوشا مهمترین مشکل استان را بیکاری دانست و افزود: نقطه تمرکز خود را برای رفع مشکل بیکاری مقرر کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از آن با سرمایه‌گذاری و فعال کردن واحدهای اشتغال مولد قابل تحقق است تا وضعیت قدری سامان یابد.

وی با بیان اینکه زیبنده کردستان نیست جزو استان‌های بالای کشور از لحاظ نرخ بیکاری باشد، افزود: شهرستان قروه از لحاظ کشاورزی، معدن و صنعت توانمندی زیادی دارد و کارخانه ذوب آهن قروه که سال ها

با مشکل مواجه شده است به زودی با کمک بخش خصوصی فعال می شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: با پیگیری‌های زیادی که صورت گرفته، ظرف چند ماه آینده این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار می شود تا با ظرفیت اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر، شروع به فعالیت کند.

زارعی کوشا با اشاره به انتخاب پیمانکار برای مجموعه زنجیره فولاد قروه، اضافه کرد: این مجموعه نیز با انتخاب پیمانکار در حوزه بیجار به زودی شروع به کار خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم اظهار داشت: این پروژه ورزشی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش دولتی و بخش خصوصی بازسازی و مرمت کامل شد.

حامد جولایی افزود: برای بازسازی، ترمیم و تجهیز کامل استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان قروه که بنای آن در سال 1385 احداث شده مبلغی در حدود ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است که اعتبارات بخش دولتی آن هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: این پروژه ورزشی با مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و یک هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارای تجهیزاتی مانند: رختکن مجهز ورزشکاران، تاسیسات موتورخانه و گرمایشی، دفتر مدیریت، سرویس حمام گرم، سرویس بهداشتی است.

۲ طرح ورزشی و گردشگری در قروه به بهره‌برداری رسید
افتتاح اقماتگاه بوم گردی باغ برزو
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی باغ برزو در روستای سنگین آباد قروه اظهار داشت: به دلیل قرارگیری این شهرستان در مسیر همدان و تهران، احداث اقامتگاه بوم گردی برای توسعه گردشگری بسیار اهمیت دارد.
یعقوب گویلیان ادامه داد: برای طرح بومگردی باع برزو ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۶ نفر اشتغال ایجاد شده و ظرفیت پذیرایی از ۱۵ تا ۲۰ نفر را دارد.

استاندار کردستان امروز در سفر به قروه، علاوه بر شرکت در آیین غبارروبی مزار شهدا با خانواده شهید محسن عباسی دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha