۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84646716
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین بزرگداشت "آیت الله میرشاهولد" و روز ملی ملایر برگزار شد

همدان- ایرنا- همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیین گرامیداشت روز ملی ملایر و پاسداشت "آیت الله میرشاهولد" رهبر مبارزات انقلابی مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ امام جمعه ملایر روز پنج‌شنبه در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله میرشاهولد و شهدای انقلاب شهرستان، اظهار داشت: این عالم ربانی شخصیتی ولایت‌مدار و مدافع نظام و انقلاب بود.

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" وجود شخصیت‌های عالمی همچون آیت الله میرشاهولد را از نعمت‌های بزرگ انقلاب دانست و افزود: تجلیل از آیت الله میرشاهولد تجلیل از امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و اگر امروز شاکر خدمات رهبر مبارزات انقلابی ملایر هستیم، به این دلیل است که به نظام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید از آموزه‌های این عالم برجسته و ربانی در تمامی عرصه‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: معرفی شخصیت‌های برجسته دینی و ولایت‌مدار همچون آیت الله میرشاهولد، زمینه‌ساز معرفی انقلاب و دستاوردهای آن است.

آیین بزرگداشت "آیت الله میرشاهولد" و روز ملی ملایر برگزار شد

«حجت الاسلام سیدحمید میرشاهولد» فرزند آیت الله میرشاهولد نیز با یادآوری خاطراتی از مبارزات علیه رژیم پهلوی، گفت: آیت الله میرشاهولد در سخنرانی‌های خود در مورد انقلاب و همچنین پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره)، مردم را راهنمایی و آنها را به مبارزه علیه رژیم دعوت می‌کرد.

به گفته وی، آیت الله میرشاهولد در مسجد حسیب خانی (مسجد انقلاب) بدون توجه به تهدیدهای ساواک و حکومت نظامی نماز جماعت را برگزار می‌کرد و ضمن فرا خواندن مردم به مبارزه، خود به عنوان رهبر این مبارزات کنار مردم بود. 

آیین بزرگداشت "آیت الله میرشاهولد" و روز ملی ملایر برگزار شد

حجت الاسلام میرشاهولد ادامه داد: با وجودی که در دوران مبارزات انقلابی، بارها از سوی نیروهای ساواک دستگیر شد، اما همچنان به مبارزات خود ادامه داد.

آیین بزرگداشت "آیت الله میرشاهولد" و روز ملی ملایر برگزار شد

آیت الله سیدمحمد میرشاه‌ولد در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهرستان ملایر و در خاندانی بزرگ و اصیل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۲ شمسی وارد حوزه علمیه تازه تاسیس ملایر شد و از محضر آیت الله حاج شیخ شهاب الدین مصطفوی مؤسس حوزه کسب فیض کرد.

وی پس از گذراندن دروس مقدماتی، سطح متوسطه، تفسیر و اخلاق در محضر آیت الله شهاب الدین مصطفوی با مشورت و صلاح‌دید استاد بزرگ و پدرش تصمیم به هجرت گرفت و پس از آن وارد حوزه علمیه قم شد.

این عالم ربانی سطوح عالیه فقه و اصول را نزد عالمانی همچون آیت الله مرعشی نجفی، گلپایگانی و شهید صدوقی فرا گرفت و سپس وارد حوزه درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و آیات عظام حجت کمرب و سیّد محمدتقی خوانساری شد.

این روحانی پرتلاش در سال ۱۳۳۷ به ملایر بازگشت که مصادف با رحلت استاد بزرگوار خود آیت الله شیخ شهاب الدین مصطفوی شد و پس از رحلت آن عالم ربّانی، بنا به درخواست مومنان در ملایر به ترویج دین مبین اسلام مشغول شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حکم امام خمینی(ره) به عنوان نخستین امام جمعه ملایر منصوب شد، این عالم ربانی و مجاهد نستوه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۴ در ایام محرم حسینی به عالم باقی پر کشید و در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین از حجت الاسلام "سید حمید میرشاهولد" فرزند مرحوم آیت الله میرشاهولد و مبارزان دوران انقلاب ملایر تجلیل به عمل آمد.

همچنین با حضور مسئولان شهرستان ملایر، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، علما و روحانیون و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مزار مطهر آیت الله میرشاهولد در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) عطرافشانی و گلباران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha