فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

همدان- ایرنا- دولت سیزدهم در اولین سال فعالیت خود با عزم و اراده‌ای جدی گام‌های استواری را برای توسعه کشور برداشته که افتتاح و کلنگ زنی صدها طرح و پروژه بزرگ و کوچک همزمان با ایام الله دهه فجر در اقصی نقاط ایران اسلامی از جمله دیار الوند تنها گوشه‌ای از خدمات بی وقفه و جهادی دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا؛ دراین میان مسئولان استان همدان هم با تاسی از رویکرد دولت سیزدهم با روحیه انقلابی در راستای خدمت بی منت به مردم و عدالت محوری طرح‌ها و پروژه های زیادی را آماده بهره برداری کردند که در ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان و به ویژه مناطق کمتربرخوردار بهره برداری و یا کلنگ زنی شد.

استاندار همدان در نشست خبری تشریح برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان، گفت: ۵۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان بهره برداری شده و عملیات اجرایی ۷۴ طرح با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در سطح شهرستان های مختلف این استان آغاز می شود. 

به گفته «علیرضا قاسمی فرزاد» در مجموع همزمان با ایام دهه فجر ۵۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان همدان، بهره برداری و کلنگ زنی شد.

اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

نماینده عالی دولت در استان همدان اولویت دولت سیزدهم را تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده عنوان کرد و افزود: بر همین اساس تمرکز و توجه جدی دولت بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام به جای کلنگ زنی طرح های جدید است.

تامین نیاز استان در حوزه مخابراتی روستایی تا چهار سال آینده

۱۰ طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با ۷۷ میلیارد تومان اعتبار  در دهه فجر به بهره برداری رسید که به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بهره برداری از این طرح ها تا چهار سال آینده نیاز استان در حوزه شبکه انتقال مخابراتی روستایی به طور کامل تامین شده است.

«مجتبی ساکی» افزود: توسعه و تکمیل مسیرهای پشتیبان دیتای شهرستان های تابعه استان با ۱۲ میلیارد تومان و توسعه ظرفیت پهنای باند با ظرفیت ۴۰ گیگابیت در ثانیه و همچنین شبکه انتقال روستایی استان با ۹ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان از جمله طرح های اجرا شده در این استان است.

وی تاکید کرد: در یک سال گذشته پهنای باند ۱۱۸ مرکز مخابراتی روستایی استان همدان به میزان یک گیگا بیت در ثانیه افزایش یافته است. 

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

ساکی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ مرکز مخابراتی روستایی استان همدان کمتر از یک گیگا بیت در ثانیه پهنای باند اینترنت دارند، گفت: توسعه ظرفیت پهنای باند ورودی استان به میزان ۱۶۰ گیگابیت در ثانیه و شبکه انتقال استان به میزان ۲۲۰ گیگابیت در ثانیه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط مدیریت ارتباطات زیر ساخت نیز از دیگر پروژه ها اجرا شده برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی استان همدان شد.

افتتاح ۲۴۷ طرح ارتباطی و مخابراتی رهاورد دولت در همدان 

بهره برداری از ۲۴۷ طرح ارتباطی و مخابراتی با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان رهاورد دیگر مسئولان استان همدان برای مردم این دیار در دهه فجر امسال است.

«محمد علی گرزین» مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان در این باره گفت: طرح توسعه شبکه تلفن ثابت استان با چهار هزار و ۵۷۲ درگاه (پورت) در دهه فجر امسال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: همچنین بهره برداری از هفت سایت آنتن بی.تی.اس اپراتور همراه اول نیز در مناطق مختلف استان همدان آغاز شد.

به گفته وی، برای افزایش شاخص های مخابراتی استاندارد در استان همدان ، ایجاد شبکه دسترسی و توسعه زیرساخت ها در دستور کار و اجرا قرار گرفته است.

تحول در شبکه آبرسانی استان همدان

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحولی عظیم در شبکه آبرسانی استان همدان ایجاد شد به گونه ای که در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۲۸ درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار داشت و اکنون با وجود افزایش جمعیت، این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

تعداد مشترکان آب استان همدان نیز در حال حاضر نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی چهار برابر شده است.

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای عدالت محوری و توسعه شبکه آبرسانی روستایی در دولت سیزدهم، ۱۹ طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان در شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد، رزن، کبودرآهنگ و بهار کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری شد.

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

«فرهاد بختیاری‌فر» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان این طرح ها را شامل ساخت جاده دسترسی به چاه‌ها و مخزن شهر قهاوند، اصلاح خط انتقال و پمپاژ مجتمع آبرسانی صالح آباد، اجرای فنس کشی چاه‌ روستاهای اسدآباد و توسعه شبکه آبرسانی روستای دینار آباد عنوان کرد. 

بهره برداری و کلنگ زنی ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: چهار پایگاه اورژانس جاده ای در همدان، کبودرآهنگ و فامنین و همچنین بخش سی.سی.یو بیمارستان شهید قدوسی نهاوند با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

«محمدمهدی مجذوبی» اظهار داشت: در همین ارتباط عملیات اجرایی پنج طرح حوزه بهداشت و درمان شامل ساختمان سی.تی.اس بیمارستان امام حسن (ع)، مرکز جامع سلامت روستایی تجرک، پایگاه سلامت ضمیمه شهری، خانه بهداشت سیلوار و خانه بهداشت گل کهریز نیز با اعتباری معادل ۹۴ میلیارد ریال آغاز شد.

ایجاد اشتغال برای ۳۶۴ نفر در بخش کشاورزی همدان

طرح‌های کشاورزی بهره برداری شده استان همدان در دهه مبارک فجر زمینه اشتغال بکار ۳۶۴ نفر را در این بخش فراهم کرد.

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ۶۷ طرح کشاورزی در بخش های آب و خاک، تولیدات دامی، ترویج کشاورزی، صنایع کشاورزی، شیلات و تولیدات گیاهی با ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.

«منصور رضوانی جلال» از آغاز عملیات اجرایی طرح زنجیره تولید تخم مرغ شهرستان نهاوند همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برای اجرای مرحله اول این طرح ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

بهره برداری از ۴۱ پروژه عمران شهری در همدان 

بهره برداری از ۴۱ پروژه عمران شهری با اعتبار ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر طی آیینی در مناطق چهارگانه شهرداری همدان آغاز شد.

به گفته شهردار همدان احداث میدان، بازسازی زمین ورزشی، احداث کندرو، پل عابر پیاده، احداث پارک جنگلی، محوطه سازی، هدایت آبهای سطحی، زیرسازی معابر، احداث بوستان و پارک نواری و پیاده روسازی مناطق مختلف از جمله این طرح ها است.

«سید مسعود حسینی» افزود: آسفالت ریزی معابر در شهرداری منطقه ۲ در ۱۵۰ هزار مترمربع و ۲۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از دیگر طرحهای بهره برداری شده است.

۱۵۰ طرح برق رسانی با بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۵۰ طرح حوزه توزیع نیروی برق با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان در این استان کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری شد.

به گفته «علی سهرابی بیدار» در این روزهای خجسته ۱۱۱ طرح حوزه برق در سراسر استان همدان با اعتبار ۱۱۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: ۳۹ طرح حوزه توزیع نیروی برق نیز با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

گازرسانی به ۲۴۵ واحد صنعتی در راستای حمایت دولت از واحدهای تولیدی

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان همدان از شبکه گازرسانی بهره می‌برند و در راستای حمایت های دولت سیزدهم از واحدهای تولیدی، برای ۲۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان همدان اشتراک گاز واگذار شده است.

سرپرست شرکت گاز استان همدان با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم در راستای تولید و تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها) اظهار داشت: توجه به صنایع و حمایت از واحدهای تولیدی در طرح‌های دهه فجر در نظر گرفته شده است که امیدواریم با بهره برداری از آن، مشکلات تامین انرژی واحدهای تولیدی استان برطرف شود.

«محمد صادق محبی نظر» ادامه داد: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، ۴۹ طرح گازرسانی با ۵۵ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال اعتبار در شهرستان های همدان،‌ ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، رزن، فامنین و درگزین به بهره برداری رسید که شامل گازرسانی به ۲ روستا و ۴۷ طرح تولیدی، صنعتی و کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲ روستا، بخشی دیگر از جمعیت روستایی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.

به گفته محبی نظر، شاخص گازرسانی در استان همدان به ۹۹.۹ درصد رسیده، در حالی که شاخص کشوری ۹۵ درصد است.

فجر انقلاب و رهاورد دولت مردمی در دیار الوند

بهره برداری از ۱۴ مدرسه در قالب ۱۰۴ کلاس درس 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز از افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی با ۱۰۴ کلاس درس در ۱۵ هزار مترمربع زیربنا در مناطق مختلف استان همزمان با ایام الله دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس با معاون رییس جمهور همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در مجموع ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این تعداد طرح هزینه شده است.

به گفته «محمدحسین مرادی» این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و مشارکت خیرین که احداث آن از سال ۱۳۸۸ به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود، ساخته شده است.

افتتاح ۳۷ طرح راهداری با ۹۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری

استان همدان حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر دارد و همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ۳۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۹۹ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته «صفر صادقی راد» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان این طرحها شامل ۱۶ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده (نصب نیوجرسی)، اجرای روکش آسفالت به طول ۶۹ کیلومتر، نصب سامانه روشنایی و تعریض ۲ دهانه پل، ۲ مورد باسکول محور کج، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و بهره برداری از یک مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای است.

تمامی این خدمات و تلاش ها نوید آینده ای روشن و چشم اندازی امیدوار کننده برای دیار الوند و الوندنشینان دارد، فردای پر از امیدی که در سایه خدمات جهادی دولتمردان سیزدهم محقق و میسر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha