روند احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد شتاب گرفت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت و تامین اعتبار لازم توسط وزارت بهداشت و درمان روند احداث بیمارستان ۳۵۰ تحتوابی این شهرستان شتاب گرفته است.

جلال محمودزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ بیمارستان ۳۵۰ تختوابی مهاباد به بالای ۳۰ درصد رسیده و باتوجه به اینکه مراحل فنداسیون و زیربنایی آن به اتمام رسیده ساخت طبقاتی آن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختوابی مهاباد با توجه به وسعت و ظرفیت آن از سه محل ارزش افزوده وزارت بهداشت و درمان، محل بودجه سالانه و همچنین از محل اعتبارات ۱۸۰ کمک های عمرانی نماینگان مجلس منابع مالی دریافت می کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش می کنیم با تامین به موقع اعتبارات مالی روند ساخت این بیمارستان که یکی از ضروریات بخش درمان منطقه است، تامین و روند ساخت آن شتاب گیرد.

محمودزاده بیان کرد: پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت هشت هکتار و زیربنای ۳.۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل‌ بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال و به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

پروژه احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی شده بود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha