۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84649807
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازار چهارمحال و بختیاری برای شب عید کمبود مُرغ ندارد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مُرغ مورد نیاز شب عید و ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری به‌موقع تامین و وارد بازار مصرف می‌شود.

سام مردانی روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده؛ امسال میزان جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه می‌رسد.

مردانی تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۱۱۸ تن مُرغ کشتار و وارد بازار مصرف استان می‌شود که ۳۸ تن آن مازاد بر نیاز است.

وی تولید مرغ مازاد بر نیاز را باعث بروز مشکلاتی برای مُرغداران استان دانست و یادآور شد: هم‌اکنون برای کشتار و انجماد مُرغ در استان محدودیت‌هایی وجود دارد که با ورود شرکت پشتیبانی امور دام قابل رفع است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاخیر در حمل نهاده‌های دامی به استان و بروز مشکلات جدی برای دامداران اظهار داشت: همکاری نکردن شرکت‌های توزیع حمل نهاده و نوسانات قیمت نهاده در بازار آزاد به‌علت حذف ارز ترجیهی عامل اصلی بروز این مشکلات به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد گفت: این افزایش قیمت و ناتوانی مالی دامداران برای تامین نهاده‌های دامی با قیمت بالا از بازار آزاد مشکل این گروه از تولیدکنندگان را دوچندان کرده است.

مردانی تاکید کرد: مدت حمل نهاده‌های دامی از بارگیری تا تخلیه حداکثر ۲۰ روز است که متاسفانه گاهی تا سه ماه به‌طول می‌انجامد.

رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۶۰ تن سویا، پنج هزار و ۴۰۰ تن جو، سه هزار و ۲۰۰ تن ذرت، ۱۱۴ تن گوشت قرمز منجمد و ۳۳۸ تن مُرغ منجمد در انبارهای این شرکت ذخیره‌سازی شده است.

بهروز آل‌مؤمن تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری خرید گوشت منجمد مُرغ آرین به‌عنوان مُرغ نژاد ایرانی و با هدف حمایت از مُرغ آرین را با قیمت ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خرید گوشت منجمد مُرغ آرین در استان به ۵۰۰ تن تا پایان سال‌جاری افزایش می‌یابد.

آل‌مؤمن اظهار داشت: در صورت صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری آمادگی خرید سایر مُرغ‌های تولیدی مازاد بر نیاز بازار استان را دارد.

مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ خرید ۹۵۰ تن میوه در دستور کار قرار دارد.

افشین حیدری تاکید کرد: از این میزان ۳۰۰ تن سیب درختی قرمز، ۴۰۰ تن پرتقال شمال و ۲۵۰ تن پرتقال جنوب است.

وی افزود: میوه شب عید ویژه تنظیم بازار این استان برای نوروز ۱۴۰۱ در ۵۰ غرفه سطح استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha