بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان خراسان شمالی ۲۲۶ میلیون تومان نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمار ۱۱۳ دانش آموز دختر بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در استان وجود دارد که برای بازگشت به تحصیل آنها ۲۲۶ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

ملیحه یغمایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد دانش آموزان ۴۳ نفر در شهرستان بجنور، ۲۱ نفر  در رازو جرگلان، ۱۹ نفر در شیروان، ۱۸ نفر در مانه و سملقان و مابقی در دیگر شهرستان های استان هستند.

وی افزود: همچنین در مقطع متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کارو دانش ۲ هزار و ۴۲۲ نفر ترک تحصیل کردند که از این تعداد هزار و ۴۵۳ نفر دانش آموز دختر و مابقی پسر هستند.

وی گفت: در مقطع متوسطه اول نیز ۹۴۲ دانش آموز ترک تحصیل کردند که از این تعداد ۵۶۵ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم و فنی حرفه ای و کارو دانش بیشترین ترک تحصیلی دانش آموزان دختر مربوط به شهرستان های راز و جرگلان و مانه سملقان است.

یغمایی با بیان اینکه در مجموع نرخ بازماندگی از تحصیل در استان ۸۹ صدم درصد است گفت: در دانش آموزان  دختر این استان ۸۵ صدم درصد و پسر ۸۷ صدم درصد است.

پیشتر مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشته بود: عواملی چون فقر اقتصادی، فرهنگی، خانواده های بد سرپرست و کمبود امکانات موجب ترک تحصیل دانش آموزان استان شده است.

اعظم ایمانی گفته بود: همچنین در مدارس روستایی و عشایری امکانات و تجهیزات کافی از جمله نبود سرویس های مرکزی برای رفت و آمد دانش آموزان به ویژه دختران در مقطع متوسطه موجب ترک تحصیل آنان شده است.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha