۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85237910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ دانش آموز خراسان‌شمالی هنوز در مدارس ثبت نام نکردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل‌ آموزش و پرورش خراسان شمالی از جا ماندن ۵۰۰ دانش‌آموز استان از فرآیند ثبت‌نام در سال تحصیلی جدید خبر داد.

ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با گذشت دومین روز از آغاز سال تحصیلی جدید هنوز ۵۰۰ نفر از دانش آموزان خراسان شمالی که بخشی را کودکان کار تشکیل می دهند اقدامی برای ثبت نام در مدارس انجام نداده اند.

به گفته وی؛ تاکنون ۱۹۲ هزار دانش آموز در مدارس خراسان شمالی ثبت نام کرده اند.

اکبری افزود: برنامه ریزی های لازم برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال انجام است تا هر چه سریع تر به سنگر علم و دانش بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران صعب‌العلاج، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌ نشینی و مهاجرت از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل دانش آموزان خراسان شمالی است.

مدیرکل‌آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: ۹۹.۵ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۹۸.۵ درصد مقطع متوسطه و ۹۶ درصد دانش آموزان هنرستان ها و فنی و حرفه ای جذب مدارس برای پایه بالاتر می شوند اما با توجه به پایین بودن وضعیت درآمدی استان هرساله در مقاطع مختلف تحصیلی شاهد ریزش دانش آموزان هستیم.

۱۹۲ هزاردانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار معلم در مدارس دولتی و ۶ هزار معلم در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha