۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۳۰
کد خبر: 84653177
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی در اردبیل در دست اجرا است

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی در اردبیل در دست اجرا است که بخشی از آنها  در مرحله تعیین تکلیف است.

محمود صفری  روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها در قالب مجموعه‌های خدماتی، تجاری و مسکونی در نواحی مختلف اردبیل اجرا می شود.

وی درآمد شهرداری اردبیل از پروژه های مشارکتی را  ۶۷۸  میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این حوزه با رشد ۱۰۵ درصدی منابع شهرداری مواجه هستیم.

شهردار اردبیل در باره عملیات اجرایی پل قدس و نیایش اردبیل افزود: پل قدس تا سه ماه اول سال آینده و پل نیایش هم با پیشرفت ۴۰ درصدی تا شهریور ماه سال آینده  افتتاح می‌شود.

صفری با اشاره به پرداخت بدهی شهرداری و خرید ماشین آلات جدید افزود: یک سوم بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری پرداخت شده و با مجوز شورای شهر ۱۷ دستگاه ماشین آلات خریداری شد که تعدادی را قبل از عید و تعداد دیگری را بعد از عید تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ۲۲ هکتار زمین برای طرح جامع پسماند آماده شده است، افزود: برای اجرای طرح جامع پسماند شهر اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا ۲۲ هکتار زمین از منابع طبیعی دریافت شده  تا در اختیار مجری طرح قرار گیرد.

شهردار اردبیل بازنگری طرح تفصیلی اردبیل را یادآور شد و گفت: طرح تفصیلی این شهر بازنگری می‌شود تا ضمن هم‌خوانی با اقتصاد شهر، دربرگیرنده طرح جامع ترافیک نیز باشد.

صفری اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل باید به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا ضمن رفع مشکلات موجود، به معنای واقعی در آینده گره‌گشای مشکلات مردم در ارتباط با مسایل مختلف شهری باشد.

شهردار اردبیل تأثیر نپذیرفتن از ضابطه‌های دستوری و قفل نشدن بحث اقتصاد شهر در چارچوب طرح تفصیلی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی طرح تفصیلی شهر اردبیل را با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

صفری ادامه داد: طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهر محسوب می‌شود که در مواجه با نارسایی های کالبدی - فضایی شهر به کار گرفته می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha