امام جمعه آستارا معرفی شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84653601
امام جمعه آستارا معرفی شد

آستارا - ایرنا - حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم‌ به عنوان نهمین امام جمعه آستارا معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان روز پنجشنبه در آئین معارفه امام جمعه جدید آستارا در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بیان کرد: امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی وارد میدان شده است و در چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه سخت، نرم و شناختی به مصاف آنها رفته ایم.

حجت الاسلام ولی عادلی افزود: جنگ سخت، ایران را قوی و متحد کرد و دشمن در جنگ های مختلف به نتیجه نرسید اما جنگ نرم، وحدت شکن است و امروز رسانه های دشمن از تمام ابزار شایعه و توطئه استفاده کرده و با کمترین هزینه مشغول سیاه نمایی هستند.

وی گفت: ایجاد یاس و نا امیدی و بن بست نمایی در آینده، تحریف در واقعیت‌ ها و تغییر در دسترسی به مسیر طی شده انقلاب از مهمترین هدف های دشمن برای جنگ نرم است و در جهاد تبیین باید این را به جوانان و نسل جدید انتقال داد.

عادلی با تاکید بر استفاده از علمای انقلابی و جوان در نهاد نماز جمعه بیان کرد: علما بر اساس برنامه محوری ارزیابی می شوند و ائمه جمعه جوان، انقلابی، جهادی و پای کار از آینده سازان کشور هستند و امام جمعه جدید آستارا یکی از این جوانان است.

سرپرست فرمانداری آستارا هم با اشاره به اینکه علما نماد همبستگی در جامعه هستند، بیان کرد: نهاد نماز جمعه یک نهاد مقدس و ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند.

عنایت رضایی پور نماز جمعه را قرارگاه ایمان عنوان و اضافه کرد: با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب متوجه اهمیت خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی می شویم و اساس این ها بر عهده علما و روحانیون و ائمه جمعه است.

وی ادامه داد: ترویج اخلاق در جامعه به عنوان یکی از وظایف ائمه جمعه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است و ائمه جمعه مغناطیس جذب تمامی افکار جامعه هستند و امروز در شهرستان آستارا ۴۳ درصد مردم زیر ۳۰ سال هستند و باید به ذهن و افکار جوانان توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: مهمترین نقش امام جمعه جوان و انقلابی جذب جوانان‌ در این عصر توطئه پردازی دشمن است و برای رفع موانع و تقویت زیر ساخت ها با کمک امام جمعه گام برخواهیم برداشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نماز جمعه به عنوان محلی برای دفاع، جهاد، برابری، تبادل افکار و اداره جامعه اسلامی است و شهدای محراب نماد مقاومت در برابر دشمنان هستند و باید از این جایگاه رفیع دفاع کرد.

غلامرضا مرحبا با اشاره به لزوم پرشور بودن صفوف نماز جمعه هر هفته نسبت به قبل بیان کرد:  دشمنان امروز با فناوری روز به جنگ اعتقادات برخاسته اند و جوانان باید با تولید محتواهای ویژه به جنگ آن ها بروند.

وی بیان کرد: امروز  وحدت در بین مسئولان آستارا وجود دارد و همه در کنار هم برای رفع مشکلات مردم گام برخواهیم داشت.
مدیر حوزه علمیه و امام جمعه موقت آستارا هم گفت: دشمن در جنگ اقتصادی علیه ما تمام ابزار و امکانات خود را به کار گرفته و هجمه علیه روحانیت مهمترین هدف دشمن در این دوران است.

حجت الاسلام ناصر صالحی افزود: روحانیت کم بهره مند ترین قشر در بین اقشار از لحاظ امکانات مادی است و آنها عقد شرف و حیثیت با انقلاب اسلامی بسته و تا پای جان آماده دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی هستند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران آستارا در آستانه راه اندازی است و با تلاش و یاری یکدیگر و کمک خیرین در تلاش هستیم تا از ظرفیت خواهران طلبه نیز بهره مند شویم و روزهای خوشی در انتظار روحانیت آستارا است.

امام جمعه جدید شهرستان مرزی بندر آستارا هم با اشاره به جایگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، بصیرت و اخلاق کشور بیان کرد: با لطف خدا و کمک دوستان  در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش میکنیم.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در توسعه فرهنگی جامعه بیان کرد: هنجارهای جامعه باید در این شورا عملی شده و از توان و ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهره مند شد.

باقری ارومی با اشاره به مطالبه گری نهاد نماز جمعه در خصوص بیان مشکلات مردم و پیگیری حل آن اضافه کرد: عدالت خواهی فریاد زدن نیست! وظیفه امام جمعه ایجاد فضای وحدت و آرامش در جامعه است و همه جریان ها و گروه های فکری باید با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشد.

وی بیان کرد: رضایت عمومی مردم اولویت کاری ماست و امروز به عنوان فرزند آستارا در خدمت شما هستم و تمام توان و تلاش خود را برای  اعتلای حقیقی و واقعی آستارا به کار خواهیم گرفت.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

در پایان این آئین از حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه قبلی و حجت الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت آستارا قدردانی شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha