امام جمعه مهاباد: استکبار جهانی همواره درپی پایمال کردن حقوق کشورهای جهان است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: استکبار جهانی در سایه داشتن توان اقتصادی، حق دیگر کشورهای جهان به ویژه مسلمانان را پایمان و ثروت آنها را غارت می کنند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: آمریکا دارایی و منابع مالی و بانکی کشورهای مسلمان از جمله افغانستان را به دلیل حوادث ۱۱ سپتامبر سالیان طولانی بلوکه کرده در حالی که خود بیشترین جنایت را در خاک افغانستان بدون حتی یک عذرخواهی مرتکب شده است.

وی ادامه داد: هزاران بمب و موشک با صدها هزار کشته و جانباز در جنگ های تحمیلی کشورهای مسلمان از جمله عراق، سوریه و یمن توسط آمریکا بدون هیح پیگیری صورت گرفته در حالی که برای کشته شدگان حادثه سپتامبر منابع مالی کشورهای ضعیف را توقیف و حق آنها را ضایع می کنند.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: انگلیس نیز منابع مالی کشور دیگری را در یک معالمه رسمی با توقیف کردن میلیون ها پوند زیر پا گذاشته و به طور آشکارا ثروت سایر کشورهای دیگر را غارت کرده است.

ماموستا امامی با بیان اینکه در سایه قدرت استکبار جهانی همواره بر سایر مردم جهان ظلم کردند، گفت: مقابله با این رویه نیاز به ارتقای شاخص های توسعه یافتگی و قدرت گرفتن در عرصه های جهانی دارد تا بتوانیم از منافع و منابع کشورمان دفاع کنیم.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السّلام) و روز پدر گفت:  تکریم و اطاعت از والدین از نکات با اهمیت از منظر دین مبین اسلام و قرآن کریم است و باید همه به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha