۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84655678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید معاون استاندار کردستان بر استقبال خوب از مسافران نوروزی

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد سفرهای نوروزی استان، باید زمینه‌ لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا کنند.

به گزارش ایرنا، «شهرام ملکی» روز شنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار و به دبیری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، زیباسازی مبلمان شهری، تقویت امدادرسانی، نظارت بر بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو اولویت‌های این ستاد در ایام تعطیلات نوروزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان ادامه داد: همه شهرهای استان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارند که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره برد.

او بر راه‌ اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی ویژه نوروز در استان تاکید کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه پشتوانه‌ خوبی برای صنعتگران حوزه صنایع دستی است، می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های بومی استان باشد.

ملکی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات متعدد و ارائه نظرات، پیشنهادات و ایده‌های نو از سوی نماینده‌ کمیته‌های ستاد می‌تواند در خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در استان موثر باشد، ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل مناسب بین دستگاه‌های عضو این ستاد و ارائه خدمات مناسب شاهد رضایت‌مندی مسافران نوروزی استان باشیم.

برگزاری برنامه‌های نوروزگاه ۱۴۰۱ در بناهای تاریخی کردستان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان نیز در این جلسه، گفت: برنامه‌های نوروزگاه نوروز ۱۴۰۱ استان با تمرکز بر بناهای تاریخی انجام خواهد شد.

«یعقوب گویلیان» افزود: این اداره‌کل آمادگی برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع ‌دستی را در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، مریوان، سقز و بانه دارد.

وی خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران به استان را از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان برشمرد و گفت: کشور ما ۲ سال متوالی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و همین مساله باعث کاهش رونق بخش گردشگری شده است، اما امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور مسافران و گردشگرانی از داخل و خارج از کشور در استان باشیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی کردستان به ضرورت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز تاکید کرد و ادامه داد: باید در هر شرایطی آمادگی لازم را برای میزبانی از مسافران و گردشگران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کمیته خدمات اسکان و رفاه مسافران، به منظور بهسازی، آماده‌سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران بر عهده این اداره ‌کل قرار گرفته است که امیدواریم نقطه قوتی برای تاسیسات گردشگری به منظور اسکان مسافران باشد.

گویلیان یادآور شد: سعی داریم با بهره‌ برداری از روش‌های نوین اطلاع ‌رسانی، نوروز امسال اطلاعات کاملی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز گردشگران ارائه کنیم.

عدم افزایش قیمت هتل‌های کردستان در نوروز ۱۴۰۱

نائب رییس هیئت‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان هم در ادامه جلسه، از عدم افزایش قیمت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از پنج هزار نفر در یک شب می‌تواند به مسافران و گردشگران نوروزی در استان در فضایی کاملا ایمن خدمات مناسبی ارائه دهند.

مصطفی هدایت‌مظهری، خواستار نظارت و برخورد قاطع نیروی انتظامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی با فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان شد و گفت: توسعه گردشگری بدون ایجاد امنیت و آسایش خاطر در گردشگران و مردم محقق نخواهد شد و لازم است برای حفظ سلامت و رضایت خاطر مردم با هر واحد اقامتی و پذیرایی غیرمجاز در استان برابر قانون برخورد شود.

او یادآور شد: جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و برای میزبانی از گردشگران نوروزی، پنج هزار کتابچه راهنمای گردشگری را توزیع کرده است و بنا دارد در ایام نوروز نیر پنج هزار نسخه دیگر نیز در اختیار مسافران قرار دهد.

در این جلسه، نماینده کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، نظرات و پیشنهادات خود را برای خدمات‌دهی بهتر به مسافرین نوروزی مطرح کرد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha