۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84651742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از میراث فرهنگی و گردشگری کردستان

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84651742
چند خبر کوتاه از میراث فرهنگی و گردشگری کردستان

سنندج- ایرنا- بررسی ۱۲ طرح سرمایه ‌گذاری گردشگری در استان، پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان و صنعتگران در بانه و جمع آوری یک باب خانه ‌مسافر غیرمجاز در شهر سنندج، چند خبر کوتاه از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان است.

به‌ گزارش ایرنا، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: ۱۲ طرح سرمایه‌ گذاری در زمینه ایجاد تاسیسات مختلف گردشگری در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سروآباد، سقز، قروه، دیواندره، دهگلان و کامیاران، به کمیته ‌فنی گردشگری استان واصل و بررسی شد.

 آرمان وطن‌دوست افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ مورد ایجاد واحدهای پذیرایی و ۲ مورد اقامتگاه بوم‌گردی در استان بود که براساس نظر اعضای کمیته‌ فنی گردشگری استان، از مجموع این طرح‌ها با یک طرح موافقت، ۲ طرح مخالفت و ۹ طرح نیز مشروط به استعلام شد.

وی گفت: موقعیت طرح، مساحت زمین و توان مالی سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری طی مراحل قانونی از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان ابراز امیدواری کرد با حمایت از متقاضیان طرح‌های دارای قابلیت اجرایی و توجیه اقتصادی، شاهد رشد فزاینده صنعت گردشگری در استان باشیم.

پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان و صنعتگران در بانه

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎ دستی بانه از پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به متقاضیان در سال‌ جاری تاکنون، ۷۴۰ میلیون تومان بوده است.

سعدالله رحیمی‌خواه افزود: از این میزان ۴۹۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات پشتیبان به رشته‌های رودوزی‌ سنتی، سفالگری، قلاب ‌بافی و لباس‌های‌ محلی اختصاص یافت و همچنین تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به رشته‌های سفال‌گری‌، شال‌بافی و پستک‌بافی و ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی مستقل نیز به ۱۴ نفر متقاضی اعطاء شد.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و رفع موانع پیش‌روی فعالان صنایع‌دستی را وظیفه خود می‌دانیم و با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‎دستی بانه یادآور شد: امیدواریم با حمایت از هنرمندان و صنعتگران در شهرستان، فرصت‌های اشتغالزایی مناسبی برای فعالان این حوزه فراهم شود.

جمع آوری یک باب خانه ‌مسافر غیرمجاز در سنندج

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج گفت: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت یک باب خانه مسافر غیرمجاز در یکی از محله‌های این شهرستان، رصد و پایش این موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

پیام مجیدی افزود: پس از شناسایی محل و اطمینان از صحت گزارش واصله و هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی شهرستان، این خانه ‌مسافر متخلف جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه روند نظارت و بازرسی‌ و پلمپ واحدهای متخلف همچنان ادامه دارد، گفت: از همشهریان درخواست داریم در صورت حضور مهمان و یا مسافر در شهرستان ضمن هدایت و راهنمایی آنها به مراکز اقامتی رسمی از قبیل هتل‌ها و مهمانپذیرها، هرگونه تخلف را در صورت مشاهده به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج اطلاع دهند.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج یادآور شد: در صورت اعلام هرگونه گزارشی از شهروندان در زمینه پذیرش مهمان در خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح شهر، این اداره با همکاری و هماهنگی پلیس اماکن و مقامات قضایی وارد عمل شده و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha