۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84657535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۶۰ تن مرغ از همدان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود

همدان-ایرنا- مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: روزانه حدود ۶۰ تن مرغ تولیدی مازاد بر مصرف این استان به سایر مناطق کشور ارسال می شود.

«علیرضا قراگزلو» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید روزانه مرغ استان همدان به طور متوسط ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن است که ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن در داخل استان مصرف می شود و مابقی نیز به دیگر استان های کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه برهمین اساس روزانه ۶۰ تا ۶۵ تن گوشت مرغ از همدان به سایر استان‌ها ارسال می شود، اظهار داشت: مصرف روزانه گوشت مرغ استان همدان حدود ۹۵ تن است که البته در زمان پیک مصرف به ۱۳۰ تن هم می رسد. 

وی خاطرنشان کرد: دی ماه امسال در مجموع سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان همدان انجام شد که محصول مرغ تولیدی آن تقریباً از ۲۰ بهمن تا فروردین سال آینده وارد بازار خواهد شد. 

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین در بهمن ماه امسال نیز حدود سه میلیون و  ۱۱۱ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که محصول آن از ابتدای فروردین و پیش از آغاز ماه رمضان به بازار خواهد آمد. 

به گفته وی، با  برنامه‌ریزی های انجام شده  در رابطه با تامین مرغ، مشکلی در بازارهای استان همدان برای رفع نیاز داخلی نداریم چراکه در حال حاضر بیش از نیاز استان مرغ تولید می شود.

قراگزلو با اشاره به اجرای طرح زنجیره مرغ در استان همدان نیز گفت: با ایجاد زنجیره تولید، تمامی بخش های مرتبط با تولید و عرضه متمرکز و در واقع واسطه و دلال ها در این روند حذف می شوند که این موجب تضمین قیمت و جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت و عدم تعادل در عرضه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha