دانش‌آموزان همدانی در فعالیت‌های فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی مشارکت می‌کنند

همدان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت: اجرای طرح «کودک و همیار طبیعت» با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش آموزان با اهمیت مقوله منابع طبیعی و همچنین مشارکت آنها در فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ حراست از طبیعت در این شهرستان آغاز شده است.

شاهرخ شجاعی فر روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز برای حفظ طبیعت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کودکان دوستدار طبیعت به صورت هدفمند و با هدف آشنایی دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی مناطق شهری و روستایی اجرا می شود، افزود: همچنین با ارائه آموزش های مرتبط با منابع طبیعی تحت عنوان طرح آموزشی ترویج و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی در مدارس زمینه مشارکت افراد برای حفظ و احیای منابع طبیعی با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و آموزش و پرورش فراهم خواهد می شود.

شجاعی فر گفت: درهمین راستا طرح «کودکان دوستدار طبیعت» در مرکز آموزشی شیخ نوح نجفی روستای ورکانه برگزار شده و دانش آموزان شرکت کننده در این کلاس ها با اهمیت مقوله منابع طبیعی و همچنین حفظ جنگل و مرتع و آبخیزداری آشنا شدند.

به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان، به منظور آگاه سازی دانش آموزان در زمینه حفاظت از منابع طبیعی، برگزاری اردوهای فرهنگی  تربیتی بازدید از طبیعت همراه با کلاس های آموزشی مرتبط نیز در دستور کار قرار دارد.

شجاعی اظهار داشت: علاقمندان برای مشارکت در طرح همیاران طبیعت (دانش آموزی و مروج) و توسعه و ترویج فرهنگ طبیعت دوستی می توانند از طریق سامانه http://hamyartabiat.frw.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: به افراد کارت عضویت «همیار طبیعت» اعطا می شود تا به عنوان یک عضو افتخاری علاوه بر ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها، مراتب مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و یا تخریب و تصرف عرصه های طبیعی از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، نزدیک به نیمی از مجموع مساحت استان همدان را عرصه‌های منابع ملی شامل جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha