۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84658584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ نفر گرفتار بارندگی در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شبانه‌روز گذشته ۲۱ نفر از افرادی که در روستاها و محورهای برف‌گیر گرفتار شده بودند، امدادرسانی شدند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته جاری در استان آغاز شد، دیروز شدت گرفت و در این مدت بارندگی در برخی نقاط استان از ۵۰ میلیمتر هم گذشت که سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی برخی معابر شد.

وی گفت: ۷۳ تیم امدادی و عملیاتی در ۲۴ ساعت گذشته آماده‌باش بودند که با توجه به بارش‌ها بیشترین اقدامات در شهرستان‌های سرایان، قاینات، بیرجند، سربیشه، خوسف، فردوس، بشرویه و طبس بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر بارش باران که اغلب نقاط استان را فراگرفت، در گردنه‌ها نیز شاهد بارش برف بودیم و با وجود بارش‌ قابل توجه جز ۲ راه روستایی هیچ گونه مسدودی راهی نداشتیم.

وی از امدادرسانی به سرنشینان ۲ خودروی گرفتار در روان‌آب خبر داد و افزود: امدادگران در کویر سه‌قلعه سرایان یک خودروی مانده در گل و در مناطق روستایی شهرستان خوسف خودروی گرفتار در روان‌آب را خارج و امدادرسانی کردند.

میرجلیلی گفت: تاکنون هیچ گونه خسارت قابل توجه ناشی از بارندگی اخیر گزارش نشده و در بخش کشاورزی هم خسارت خاصی نداشتیم اما سازمان جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیرو هشدار قبلی درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار به جو استان از روز یکشنبه که در سطح زرد صادر شد، در اخطاریه بعدی با سطح قرمز نسبت به تقویت ناپایداری جوی از دوشنبه تا امروز هشدار داد.

براساس این اخطاریه، ناپایداری جوی در نواحی جنوب خراسان جنوبی به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال طوفان گرد و خاک است و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در برخی نقاط نیمه شمالی استان نیز احتمال وقوع روان‌آب وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha