۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84700944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فوتی‌های موج ششم کرونا در سردشت به ۱۱ نفر رسید

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84700944
فوتی‌های موج ششم کرونا در سردشت به ۱۱ نفر رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به علت ابتلا به این سویه جدید جان خود را از دست داده اند.

داوود آتشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد بیماران فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان در طی شیوع پیک ششم نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل مراحل سه گانه واکسیناسیون اقدام نکرده بودند.

وی عدم استقبال شهروندان از تزریق واکسن نوبت سوم را یکی از عوامل افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا  دانست و افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۹ نفر از شهروندان سردشتی به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون این شهرستان بیان کرد: تاکنون تنها حدود ۲۱ درصد افراد بالای پنج سال این شهرستان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که از این حیث از آخر در رتبه دوم استان قرار دارد.

آتشی اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۳.۴ افراد بالای پنج سال دز اول و ۶۲.۲ درصد همین رده سی نیز دز دوم تزریق شده است.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز بهداشت و تجمیعی واکسیناسیون در سریع ترین زمان ممکن، نسبت به واکسینه شدن خود و اعضای خانواده اقدام کنند، چون طبق بررسی‌های علمی تزریق دز سوم در مقابله با سویه‌های جدید از جمله اومیکرون بسیار موثر است.

آتشی گفت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط زرد مقابله با کرونا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha