۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84660076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین دلواپس عملی نشدن وعده های آمریکا

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبر: 84660076
اوکراین دلواپس عملی نشدن وعده های آمریکا

تهران –ایرنا- دولت آمریکا که به خلف وعده و عهدشکنی شناخته می شود، در روزهای اخیر وعده هایی درحمایت از اوکراین البته با هدف تقابل دیرینه با روسیه داده است، اما اوکراین با نگاه تردید و دلواپسی به عملی شدن این وعده ها می نگرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که برای دیدار با رهبران کاخ سفید به آمریکا سفر کرده است، تلاش می کند تا تضمین های لازم را از واشنگتن در حمایت از کی یف در قبال مسکو بدست آورد، چرا که دولت مطبوع وی نسبت به خلف وعده دولت آمریکا نگران است.

کولبا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیز نسبت به خلف وعده آمریکا ابراز نگرانی و در این زمینه به طرف غربی هشدار داد.

دولت های قبلی آمریکا بخصوص دولت پیش از بایدن آشکارا از بسیاری از تعهدات و پیمان های بین المللی خارج و آنها را نقض کرده اند.

شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به اینکه رئیس جمهوری روسیه استقلال  دو جمهوری خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخت، از کولبا  پرسید چرا مردم آمریکا باید از اوکراین حمایت کنند و از تلاش های دولت بایدن درجهت کمک رسانی به کی یف پشتیابانی کنند؛ گفت: چراکه این موضوع مربوط به حفظ وعده های آمریکا است.

وزیر امور خارجه اوکراین نسبت به خلف وعده کاخ سفید در حمایت از اوکراین هشدار دادو به صراحت به فاکس نیوز دراین باره گفت: چنانچه آمریکا به وعده خود در حمایت از اوکراین عمل نکند، آنگاه پیامی آشکار به تمامی جهان می دهد که غرب قادر به دفاع از موازین و اصول (ادعایی) خود نیست، آنگاه بنابر آنچه واشنتگن دراین میانه بر کی یف روا داشت، دیگر بازیگران (جهانی) بزودی آمریکا را به چالش خواهند کشید.

اوکراین دلواپس عملی نشدن وعده های آمریکا

کولبا در مصاحبه با فاکس نیز تاکید کرد که قصور آمریکا و غرب در عمل نکردن به وعده هایشان بر تمامی کشورهای غربی تاثیر منفی خواهد گذارد.

وزیرامورخارجه اوکراین به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: قصور غرب در عدم حمایت از اوکراین، پیامدهای عمیقی برای بقیه کشورهای غربی بدنبال خواهد داشت، این ضعف باعث قدرت گرفتن هرچه بیشتر رهبران روسیه در آینده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه آمریکا که برای گرفتن تضمین ها لازم جهت حمایت کاخ سفید از اوکراین در واشنگتن با جو بایدن دیدار کرد، درنشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت: چنانچه  کی‌یف و متحدان این کشور به شیوه‌ای بسیار محتاطانه عمل کنند و به افزایش فشار بر رهبر روسیه ادامه دهند، می توان جلوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را گرفت.

دیمیترو کولبا با بیان اینکه آنچه پوتین را متوقف می کند تنها اتحاد و عزم ما است، خواستار تشدید فشار علیه روسیه شد.

وی ادامه داد که اوکراین هیچ برنامه ای برای تخلیه ماریوپل - شهری بندری واقع در منطقه دونتسک در شرق اوکراین -  ندارد.

اوکراین دلواپس عملی نشدن وعده های آمریکا
دیدار وزیرامورخارجه اوکراین با  جو بایدن در کاخ سفید

وزیر خارجه اوکراین دراین نشست خبری  اظهار داشت ما دو برنامه داریم، برنامه نخست استفاده از همه ابزارهای دیپلماسی برای بازدارندگی روسیه و جلوگیری از تشدید تنش ها است. اگر این برنامه شکست بخورد، برنامه دوم این است که برای هر وجب از سرزمین خود، هر شهر و هر روستا بجنگیم. البته این جنگ را تا پیروزی ادامه می دهیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

اوکراین دلواپس عملی نشدن وعده های آمریکا

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha