۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84660215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج کردستانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار روزانه از آغاز موج ششم این بیماری در استان است.

دکتر فریدون عبدالملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۳۷ بیمار جدید در استان شناسایی شده و هم اکنون ۳۱۳ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و تنها در شبانه روز گذشته ۱۸ بیمار دیگر به تعداد بستری‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه و مداوا هستند اضافه کرد: ۹۷ هزار و ۶۸۰ نفر در کردستان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را چهار شهرستان دیواندره، سنندج، بانه و کامیاران اعلام کرد و گفت: قروه، بیجار، سقز، مریوان وسروآباد در وضعیت پرخطر (نارنجی) و دهگلان در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد که امکان افزایش شهرهای با وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

دکتر عبدالملکی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

وی گفت: کرونا از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا امروز یک هزار و ۹۷۴ قربانی در کردستان داشته است.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha