۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84660245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبر: 84660245
چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان

سنندج- ایرنا- نظارت بر آموزش‌های غیرحضوری در مدارس متوسطه، انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت نهضت سوادآموزی و کمیته امداد امام(ره) و نشست ستاد برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به بازدید تخصصی از بیش از ۳۰ درصد مدارس متوسطه توسط گروه های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم کنترل دقیق روند آموزش‌های غیرحضوری،   زمان نظارت از پنجم تا ۲۵ اسفند در سه مرحله و درسه هفته کاری انجام خواهد شد.

مهدی نامدار افزود: مدیران مدارس باید با مراجعه به سایت نظارت به نشانی اینترنتی http://monitoring.kurdgt.ir با ورود کد مدرسه به عنوان نام کاربر و کلمه عبور وارد پنل شخصی شده و در صفحه ارزیابی مدیر با مشاهده نام کلاس و نام درس و شماره موبایل ناظر، سرگروه را در سامانه شاد به کلاس معلم اضافه کنند.

وی اظهار داشت: در پایان و پس از استخراج نتایج فرم‌های نظارت از سامانه،  رتبه بندی و صدور کارنامه انجام و اعلام خواهد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت سواد آموزی با کمیته امداد امام خمینی (ره)

در اجرای مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی، تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه از همکاری‌های کمیته امداد استان در راستای پیشبرد و تحقق اهداف سوادآموزی تقدیر کرد و گزارشی از وضعیت نرخ با سوادی استان و اقدامات و فعالیت‌های مراکز یادگیری محلی ارائه کرد.

رمضان یوسفی با تشریح انتظارات حوزه سواد آموزی از کمیته امداد استان، ابراز امیدواری کرد در راستای تحقق مصوبات شورای پشتیبانی و تشویق افراد بی سواد تحت پوشش و تجهیز مراکز یادگیری محلی، مساعدت لازم انجام شده و با کمک‌های مادی و معنوی این نهاد مقدس در ریشه کنی بی سوادی گام‌های موثری بردارد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان نیز از آمادگی همه جانبه برای همکاری با سوادآموزی استان خبر داد و گفت: پالایش اطلاعات تمام مددجویان انجام شده و ما می توانیم با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به سوادآموز کمک شایانی در شناسایی و جذب افراد بی سواد داشته باشیم.

رضا طوسی افزود: همکاران ما هر لحظه آمادگی دارند با تشکیل کارگاه های توانمندسازی برای آموزش مددجویان و سواد آموزان؛ با مراکز سواد آموزی همکاری کنند.

برگزاری نشست ستاد برنامه ریزی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست ستاد برنامه ریزی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی با تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره معماران تربیت اسلامی شهیدان رجایی و باهنر، بر اجرای کیفی و مطلوب برنامه‌های این هفته با مشارکت تمام بخش‌ها به خصوص تشکل های دانش آموزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

رشید قربانی با بیان اینکه ماهیت کار تشکل‌های دانش آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی یکی است و در اجرای برنامه‌ها، دیدگاه، نظرات و پیشنهادات این حوزه‌ها باید لحاظ و هماهنگی لازم انجام شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تربیتی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی مهمترین مولفه برای ارتقا کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی را معلمان دانست و با اشاره به عوامل مختلف و آسیب های پیش روی مسائل آموزشی و تربیتی، گفت: خروجی کار آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموزان تمام ساحتی باشد و این نیازمند هماهنگی و اقدامات موثر است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha