۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84660776
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آموزش مهارت های فنی در سال آتی ۲ برابر می شود

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 84660776
آموزش مهارت های فنی در سال آتی ۲ برابر می شود

بجنورد-ایرنا- معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: امسال ارائه یک میلیون نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای در کشور برنامه ریزی شده است که این رقم در سال آتی ۲ برابر می شود.

محمدرضا شاه پسندی روز چهارشنبه در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون قریب به اتفاق اهداف برای یک میلیون نفر دوره آموزش محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ارائه آموزش های فنی در سال آتی افزود: ۵۰ درصد از اهداف با امکانات موجود و ۵۰ درصد به شرط تحقق منابع و حق التدریس مربیان محقق خواهد شد.

وی افزود: ارائه آموزش های مهارتی به ۷۰۰ هزار نفر از برنامه معاونت اشتغال این سازمان است و علاوه بر آن با تفاهم نامه ای که هفته پیش منعقد شده، آموزش های فنی به ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد ارائه می شود.

شاه پسندی خاطرنشان کرد: کمیته امداد آموزش به ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان را تعهد کرده و در این زمینه خدمات آموزشی به وسیله سازمان آموزش فنی و حرفه ای فرا داده می شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: رویکرد ما در سال آتی استعداد سنجی به هنگام ورود به مراکز آموزشی و رصد در پایان دوره آموزش است تا آموزش ها مطابق نیاز باشد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از اعتبارات این سازمان صرف حقوق و مزایای کارکنان می شود افزود: تلاش داریم تا در کنار آموزش، تولید هم محقق شود و منابع درآمد ایجاد شود.

وی درباره به روزرسانی رشته های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای گفت: رویکرد ما این است تا کارگاه هایی که مخاطب ندارد تغییر کاربری داده شود، اکنون زیرساخت ها در خیلی از کارگاه ها فرسوده شده و بسیاری از کارگاه ها کاربرد ندارد که باید تغییر کاربری داده شود.

کمبود مربی

شاه پسندی درباره کمبود مربی در رشته های مختلف اظهار داشت: کمبود مربی یکی از مشکلات ما است، در این باره تلاش داریم تا از ظرفیت افراد مختلف حتی افراد بیسواد اما دارای دانش در رشته تخصص استفاده کنیم.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: فرد با داشتن حرفه تخصصی، به صورت خرید خدمات به کار گرفته می شود.

اکنون پنج هزار و ۸۰۰ کارگاه و ۶۴۱ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha