تخصیص اعتبارات ملی به استان سمنان بر اساس جمعیت پنج میلیون نفری باشد 

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: میانگین جمعیت این استان را به علت تردد ۱۵ میلیونی زائران رضوی باید پنج میلیون نفر در نظر گرفت و تخصیص اعتبارات کشوری به استان در سایر زمینه از جمله فرهنگ باید بر این اساس باشد. 

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور  دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: اعتبارت کشوری برای استان سمنان به علت معبر بودن با تردد ۱۵ میلیون زائر رضوی با نگاه جمعیت میانگین ۵ میلیون نفر باید اختصاص یابد نه بر اساس جمعیت ۷۲۰ هزارنفری، تا بتوان خدماتی در سطح کشوری به زائران ارائه  داد و این مساله در زمینه فرهنگ نیز صدق می ‌کند. 

وی افزود: استان سمنان نسبت به سرانه جمعیت خود امکانات مناسبی از جمله در تعداد تخت های بیمارستانی دارد اما خدمات دهی در این استان باید به ۱۵ میلیون زائر در مسیر جاده ای ۶۵۰ کیلومتری باشد و با توجه به حوادث جاده ای که بیشتر برای مسافران رخ می‌دهد، خدمات بیمارستانی و درمانی برای بیش از جمعیت خود استان باید  از نگاه مسئولان کشور در نظر گرفته شود و این موضوع در فرهنگ،زیر ساخت های گردشگری، تامین آب و بسیاری موارد دیگر نیز صدق می کند. 

استاندار سمنان با اشاره به سطح بالای سواد، معنویت و  همدلی و تعداد بالای دانشجو و دانش‌آموز در این استان گفت: شورای فرهنگ عمومی در تمام زمینه‌ها می تواند موثر واقع شود  و اگر طرح های آن عملیاتی و کاربردی شود پیشرفت در هر زمینه ای را شاهد خواهیم بود. 

هاشمی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی با بررسی مطالبات مردم می تواند کمک بسیاری به مدیران دستگاه های اجرایی در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات مردم داشته باشد. 

وی با اشاره به اعتباراتی که برای مجتمع فرهنگی سمنان، کتابخانه سرخه و بیارجمند اختصاص یافته است گفت: نگاه دولت ارتقای زیرساخت های فرهنگی است و بودجه ای که برای کمک به موسسات فرهنگی در نظر گرفته است بی سابقه است. 

استاندار سمنان بر اهمیت اطلاع رسانی در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:  از ظرفیت روابط عمومی و رسانه ها جهت اطلاع رسانی تصمیمات و بررسی های شورای فرهنگ عمومی باید بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha