توزیع هزار و ۱۰۰تن برنج وارداتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشارزی چهارمحال و بختیاری از توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی به منظور تنظیم بازار و کاهش قیمت این کالا از روز شنبه هفتم اسفندماه در استان خبر داد.

خالد طاهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش نظارت و تامین برنج مورد نیاز مردم استان، برنج‌های وارداتی هندی و تایلندی در بازار توزیع می‌شود تا کالا بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان از جمله برنج، شکر، قند، روغن و تامین و ذخیره‌سازی شده و با قیمت مصوب در این هفته توزیع خواهد شد.

به گفته وی، برنج وارداتی از طریق عوامل فروش در روستاها و شهرها و فروشگاه‌های رفاه، اتکا، فروشگاه‌ها مصرفی ادارات توزیع می‌شود و عوامل فروش موظف به نصب بنر هستند تا مردم را از توزیع اقلام دولتی مطلع کنند.

طاهری افزود: قیمت برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده و هر کیلوگرم برنج هندی ۲۲ هزار تومان و تایلندی ۱۱هزار تومان تعیین شده است.

آغاز توزیع شکر و قند با قیمت دولتی در چهارمحال و بختیاری 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع شکر و قند با قیمت دولتی در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و کاهش قیمت‌ها در ایام نوروز ۱۰۰ تن شکر بسته‌بندی به قیمت هر کیلو۱۷ هزار و ۳۰۰ و ۷۰ تن قند با قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان در استان توزیع می‌شود.

به گفته وی، ۴۰۰ تن شکر نیز برای تامین مواد اولیه و مورد نیاز اتحادیه شیرینی‌پزان و تولیدکنندگان پولک و نبات در سطح استان از روز شنبه هفتم اسفندماه توزیع می‌شود.

وی از توزیع ۵۱۳ تن شکر برای زنبورداران استان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر برای شیرینی‌پزان و پولک و نبات و زنبورداران ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

طاهری اظهار داشت: با تامین شکر مورد نیاز اتحادیه شیرینی پزان مقرر شد در ایام نوروز افزایش قیمتی نداشته باشند و در صورتی که اتحادیه به تعهد خود عمل نکند در ماه‌های آینده سهمیه شکر آنها قطع خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشارزی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون سامانه توزیع کالای اساسی به صورت هوشمند در استان فعال شده و توزیع هوشمند کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و تخم‌مرغ در این سامانه امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha