۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84663135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش دانش آموزان در هشت شهر کردستان تا پایان هفته غیرحضوری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی جدید کرونایی و قرار گرفتن هشت شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت مدارس هشت شهر تا پایان هفته جاری غیرحضوری است.

رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه هفتم اسفند تا پایان هفته جاری براساس رنگ بندی کرونایی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی و مهدهای کودک به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در وضعیت زرد  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه در وضعیت آبی آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود، گفت: ملاک وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها (زرد، نارنجی و قرمز) مطابق اعلام رسانه های رسمی است.

 در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون، شهرهای  سنندج، سروآباد و کامیاران در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرهای سقز و دهگلان زرد و سایر شهرستان ها جزو شهرهای نارنجی محسوب می شوند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، هم‌اکنون ۳۰۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستد که ۴۴ نفر آنها در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت های ویژه و مداوا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha