۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84680346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش دانش‌آموزان در چهار شهر کردستان هفته آخر اسفند غیرحضوری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی کرونایی و قرار گرفتن چهار شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت برخی از مدارس این چهار شهر هفته آخر اسفند غیرحضوری است.

رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه تا پایان هفته جاری(هفته آخر اسفند) بر اساس رنگ بندی کرونایی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت، دروس عملی هنرستان‌ها و همچنین پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی مدارس شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: کلاس‌های درس سایر پایه‌های تحصیلی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی و مهدهای کودک به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" خواهد بود.

وی گفت: در وضعیت زرد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری است.

رشیدی ادامه داد: در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در وضعیت آبی آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود، ضمن اینکه ملاک وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها ( زرد، نارنجی و قرمز ) مطابق اعلام رسانه های رسمی خواهد بود.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی شهرهای سنندج، بیجار، دهگلان و سروآباد قرمز، دیواندره و قروه نارنجی و سقز ،کامیاران، مریوان و بانه در وضعیت زرد قرار دارند.

 در حال حاضر وضعیت کرونا در شهر سنندج قرمز، شهرهای بانه، بیجار و دهگلان نارنجی و  سروآباد، سقز، مریوان، قروه، دیواندره و کامیاران نیز زرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha