۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84663824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار میامی: زیرساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی تامین شود

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در سفرهای نوروزی ضرورت دارد، گفت: زیرساخت های لازم برای استقبال از مسافران در این شهرستان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، احمد ملایری روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات شهید سید کاظم فرمانداری، افزود: هدف از برگزاری نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان، برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام ‌در ارائه خدمات شایسته و مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران است.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی و بهبود شرایط  کرونا با واکسیناسیون عمومی و احتمال رفع ممنوعیت سفرها از سوی ستاد ملی کرونا، پیش‌بینی می‌شود نوروز سال آینده شاهد تقاضای سفر بیشتری از سوی مسافران و گردشگران باشیم که باید در این خصوص اهتمام جدی توسط کمیته‌ها صورت پذیرد.
ملایری با بیان اینکه شهر میامی با توجه به قرار گرفتن در مسیر ارتباطی تهران- مشهد هرساله شاهد افزایش چشمگیر مسافران و گردشگران به‌ویژه در ایام نوروز است، ابراز داشت: معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه‌ های گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعت‌گردی و همچنین تلاش برای ارائه خدمات به مسافران از وظایف و اولویت‌های ستاد خدمات سفر است.

فرماندار میامی اظهارداشت: دستگاه‌های خدمات رسان شامل اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و جمعیت هلال ‌احمر آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه از ساخت و ساز های غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز در سطح شهرستان جلوگیری می شود، افزود: ارائه فهرست کشیک اداره ها به فرمانداری و همچنین تمهیدات ترافیکی برای تعطیلات نوروز توسط دستگاه های اجرایی صورت پذیرد.
به گفته وی، تنوع‌ بخشی و بالابردن خدمات سفر اولویت اول برنامه‌ریزی برای نوروز در سطح شهرستان است. 

ملایری با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به پاکسازی و نظافت مناطق شهری و روستایی بیشتر تلاش کنند، گفت: نصب علائم و فضاسازی محیط شهر و روستا به‌منظور استقبال از گردشگران و مسافران نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار میامی رضایتمندی حداکثری گردشگران در ایام نوروز سال آینده را ضروری خواند و تصریح کرد: اصناف ضروری شامل نانوائی‌ ها، تعمیرگاه‌ ها، قصابی‌ها، فروشگاه های مواد غذایی با مدیریت اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان در ایام تعطیل خدمات لازم را ارائه و نظارت بر فعالیت ها به طور مستمر صورت پذیرد تا در خدمت‌رسانی به شهروندان مشکلی ایجاد نشود.
وی افزود: اجرای برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان در ایام نوروز ۱۴۰۱ با توجه به تصمیم نهایی ستاد مدیریت بیماری کرونا انجام خواهد شد.
وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران- مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha