سومین رویداد ملی تکاپ در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین پایانی سومین رویداد ملی نوآوری "تکاپ" با معرفی طرحهای کسب و کار برگزیده این دوره به همت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی روز شنبه در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فرصت همکاری و تجاری‌سازی، توانمندسازی صنعتگران از طریق کارگاه‌های آموزشی و ارایه تسهیلات حمایتی است که در این زمینه ۲۰۰ نفر- ساعت مشاوره اختصاصی به ارایه دهندگان طرح‌های پذیرفته شده در این رویداد اختصاص یافت.

محمد احسانی حمایت از رویداد ملی نوآوری تکاپ در سال آینده را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برنامه جدیدی برای برگزاری رویدادهای تکاپ در سال آینده در نظر گرفته شده تا این رویداد با اعطای جوایز نفیسی همراه باشد و با مشارکت مخترعان و نوآوران متعدد، صاحبان طرح‌های بیشتری برای تجاری‌سازی موثر در این رویداد ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: از مجموع طرحهایی که در سومین رویداد ملی تکاپ در مشهد ارایه شد، سه طرح شامل "تولید کود زیستی محرک رشد و محافظ محصولات در برابر تنش، استخراج کروسین زعفران در سه گرید دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی و تولید محصولات بر پایه کروسین؛ دستگاه سه منظوره پرینتر سه بعدی ، فرز cnc رومیزی و لیزر کات" برگزیده رویداد ملی تکاپ معرفی شدند.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: به منظور حمایت از ۱۰ طرح نخست برگزیده سومین رویداد ملی تکاپ، این طرحها در قالب طرح‌های دانشگاهی در رویداد گام دوم که رقابتی سراسری بین دانشگاههای آزاد کشور است، شرکت داده می شوند.

 برگزاری رویداد نوآوری "تکاپ" به منظور شناسایی استارتاپ‌های صاحب ایده و خلاق در زمینه تولید بویژه ارتقای سطح فناوری خطوط تولید و ماشین‌آلات صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از آذرماه سال ۱۳۹۸ در مشهد آغاز شد و امسال سومین رویداد از آن برگزار شده است، فعالیت این شرکت در زمینه برگزاری رویدادهای استارتاپی از سال ۱۳۹۷ آغاز شده که در این زمینه با شناسایی ایده‌های جدید و خلاقانه، سرمایه‌گذاران احتمالی را جذب و این ایده‌ها را به مرحله تجاری سازی می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha