چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- کشف دو دستگاه ماینر قاچاق ، دستگیری سه حفار غیرمجاز در فاروج و دستگیری کلاهبردار فضای مجازی از جمله اخبار مربوط به حوزه انتظامی در استان خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامی خراسان شمالی روز یکشنبه بابیان اینکه بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت باید تمام دستگاه‌ها به درستی ایفای نقش کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و درست نسبت به ساماندهی این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.
 سردار سعید مطهری زاده اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های متولی دیگر، باید برای ارائه آموزش‌های لازم پای کار باشند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از سرقت و ساماندهی و ارائه آموزش‌های کارآمد به معتادان متجاهر باید با نگاهی بلند و برنامه‌ریزی‌شده برای آینده در این حوزه قدم برداریم، افزود: لازم است تا در این حوزه تمام دستگاه‌ها دست در دست هم داده تا مشکلات ناشی از سرقت به صفر برسد.
وی بابیان اینکه اقدامات فرهنگی تا زمانی که به درستی و با برنامه‌ریزی دقیق انجام نشود این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه  در استان در حوزه امنیت هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداریم لذا برای تداوم این امنیت باید دستگاه‌ها پای کار باشند و هر یک به درستی برنامه‌ها و وظایف خود را انجام دهند.
 

کشف دودستگاه ماینر قاچاق

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: افرادی اقدام به نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کردند که در نهایت افراد موردنظر دریکی از روستاهای اطراف شهر آشخانه شناسایی و در همین راستا دو دستگاه ماینر قاچاق کشف و  دو نفر متهم نیز دستگیر شدند.
 سرهنگ مهدی مهران فر گفت: ارزش این تعداد ماینر قاچاق ۳۶۰ میلیون ریال برآورد شده است و متهمان درنهایت پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در فاروج

ماموران انتظامی شهرستان فاروج طی عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند تعداد سه حفار غیرمجاز را دستگیر کنند.

 فرمانده انتظامی فاروج گفت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر حضور افرادی مشکوک و اقدام به حفاری دریکی از روستاهای اطراف فاروج، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ علیرضا پوربه گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به همراه ماموران محیط‌زیست به محل حفاری اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه تعداد سه نفر را دستگیر کردند.

وی بابیان اینکه در این عملیات یک دستگاه گنج یاب به همراه متعلقات آن کشف و ضبط شدگفت: متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی

رییس پلیس فتا خراسان شمالی گفت:فردی که با جلب اعتماد شهروندان اقدام به کلاه‌برداری از آنان در فضای سایبری می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد.
 سرهنگ یوسف شاکری اظهار داشت: در پی وصول هفت فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرمه به این پلیس مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول ارز دیجیتال و کلاهبرداری از آن‌ها مراتب در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه تحقیقات پلیسی از مالباختگان شروع شد، افزود: در روند تحقیقات مشخص شد که مالباختگان با اعتماد بی‌جا مبالغ زیادی را جهت خرید ارزهای دیجیتال به‌حساب فرد کلاهبردار واریز کرده و با گذشت چند ماه متوجه شده‌اند که موجودی حساب کیف پول آن‌ها کاهش پیداکرده است.
وی با بیان اینکه با استعلامات صورت گرفته و بررسی‌های فنی انجام‌شده بر روی مستندات و تراکنش‌های کیف پول شکات، فرد کلاهبردار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده با توجه به مستندات و ادله موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و درنهایت با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha