۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبر: 84666385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبر: 84666385
بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- آزادسازی و رفع تصرف پنج هکتار از حریم و بستر رودخانه کاهو در شهرستان گلبهار و ۱۲ میلیارد ریال هزینه توسعه و نگهداری فضای سبز شهر تربت‌حیدریه در هر ماه، عناوین اخبار کوتاه استان خراسان رضوی در روز دوشنبه است.

مشهد- مدیر امور منابع آب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از آزادسازی و رفع تصرف پنج هکتار از حریم و بستر رودخانه کاهو در شهرستان گلبهار خبر داد. محمد برزویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه گشت و بازرسی مهندسی رودخانه های امور منابع آب مشهد با اخذ دستور قضایی از دادستانی و در حضور پلیس، نسبت به رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه کاهوی شهرستان گلبهار اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: امور منابع آب مشهد در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و قانون رفع تجاوز به تاسیسات آب و برق کشور، با همه متخلفان و متصرفانی که به حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها دست تجاوز و ساخت و ساز کرده باشند، برخورد قانونی دارد تا همه تصرفات به وضع گذشته باز گردد.

تربت‌حیدریه- سرپرست فضای سبز شهرداری تربت‌حیدریه گفت: هزینه توسعه و نگهداری فضای سبز این شهر در ماه ۱۲ میلیارد ریال است که برای آبیاری این فضاها از ۱۰ حلقه چاه، پساب تصفیه خانه و نیز آب شرب شهر استفاده می‌شود. سارا امینیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سرانه کنونی فضای سبز در این شهر را هشت مترمربع عنوان کرد و افزود: رقم فوق از میانگین کشوری که ۱۲.۵ مترمربع برای هر نفر است، ۴.۵ مترمربع کمتر است.
وی اظهار کرد: البته با احتساب فضای سبز بوستان جنگلی پیشکوه و بهشت جواد، سرانه فضای سبز برای هر شهروند تربت حیدریه به ۳۲ متر مربع می‌رسد.
مسوول فضای سبز شهرداری تربت‌حیدریه بیان کرد: پنج بوستان عمومی و ۱۵ بوستان محله در تربت حیدریه وجود دارد و مجموع درختان بوستان‌ها و پارک‌های محلات، هفت هزار و ۵۰۰ اصله درخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha